Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Idd zolang je er maar iemand bij hebt die je overal mee kan helpen komt het goed. Ik heb zelf ook een eigen paard sinds kort en we zitten met hem nu erg met zijn voeding omdat hij veel afvalt nu hij wat steviger wordt gereden maar hij te druk wordt wanneer we hem meer biks geven... Altijd handig om dan iemand in de kunnen schakelen die je tips kan geven in dat soort gevallen!
Clyde schreef:Bedankt voor jullie advies.
Eigelijk weet ik het wel, financieel is het haalbaar. Ik weet nu
dat ik hem kan stallen waar we nu ook onze verzorgpaarden hebben
en de sfeer is daar goed.
Ik heb daar ook iemand waar het goed meeklikt. Die zou ik wel
om advies kunnen vragen. Ze geeft mij nu ook les.
Ik rijd al 9 jaar paard, het verzorgen nog niet zo heel lang. 1 jaartje.
Momenteel ga ik er minimaal 5 dagen in de week naar toe.
Er is een regeling waaraan iedereen meedoet om de paarden binnen
en buiten te zetten.
De voordelen weet ik wel. Nu erger ik me eraan, dat er heel veel
verschillende mensen op ''onze''verzorgpaarden rijden. En niet iedereen
behandelt ze dan even goed. Maar ja, daar heb ik dan niets over te
zeggen,(logisch hoor. Ik zou dat niet willen met mijn eigen paard.
Kortom: ik ga er gewoon voor. Het moment is goed. Bedankt, jullie horen nog wel als ik hem heb gekocht.
bleuke schreef:Dag Lina en Sandy,
ik ben 27 en dus al een beetje volwassen en heb vorige maand ook mijn eerste eigen paard gekocht.
Heb je een wei waar je zeker van bent (in eigendom of huur per contract voor lange duur?) of moet je je paardje altijd op manege zetten, constant in een box? Of mag je paardje vaak op de wei op het pension waar je gaat?
Als die voorwaarde voldaan is, zou ik het zeker wagen, ervan uitgaande dat je verstandig genoeg bent en je laat bijstaan door de juiste mensen.
Groetjes en veel plezier wanneer het zover is!
Heb je nog concrete vraagjes, stel gerust per pb
Het paardje heeft weidegang, daar gaan ze elke dag naar toe.
We werken ook met een schema voor in en uit het land zetten.
Het paardje kan blijven staan waar hij staat, want ik huur daar
nu twee verzorgpaardjes. En hulp heb ik daar ook. Bedankt
voor je advies.
Katrien
bleuke schreef:Dat klinkt goed allemaal!
Misschien nog even meegeven dat het in de vakanties wel een beetje planning vraagt met je stalgenoten.
En als je een trailer en een auto wilt die hem kan trekken, je toch wel om en bij de 15000 euro moet neertellen. Maar ik weet niet of je een trailer nodig hebt of als je alleen maar van plan bent om in de buurt te gaan rijden.