nu zeggen er een paar mensen dat ik op verschillende paarden moet leren rijden.
en de meerderheid zegt dat ik gewoon op dat ene paard moet rijden waar ik later echt mee in de sport wil.
wat vinden jullie hiervan
? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

?
maar afwisseling (al is het maar eens in de maand ofzo) is naar mijn mening erg leerzaam. angela88 schreef:Door verschillende paarden te rijden (zo nu en dan in ieder geval) leer je weer andere dingen. Misschien pakt je paard links vast, dan kun je veel leren als je dan eeneens met een paard rijd dat rechts vastpakt. Je moet wel veel trainen met het paard waar je uiteindelijk Z mee wilt gaan rijden, anders kom je er ook niet.maar afwisseling (al is het maar eens in de maand ofzo) is naar mijn mening erg leerzaam.

Anouar15 schreef:Heb je nu al een paard waar je later zeker weten boven de Z mee uit komt? Dan moet je daar natuurlijk lekker op gaan rijden. Maar het lijkt me nogal sterk dat je dat hebt.
Het is altijd beter om op verschillende paarden te rijden. Ik rij la 3 jaar op hetzlefde paard omdat ik niet anders kan (heb geen hele stal met paarden waar ik uit kan kiezen) maar zodra ik op een ander zit ben ik net een beginner, dan moet ik weer helemaal wennen en lijkt het nergens op.

Afwisseling is nooit verkeerd! 

)
Ik denk dat het beter is om eerst allemaal verschillende paarden te rijden, en een paar jaar daarna op een te gaan rijden waarmee je verder kunt komen!!