Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Veel succes!
. Als je paard niet weet wat je met hem gaat doen, komen ze veel eerder nieuwsgierig kijken wat je dit keer te bieden hebt......
Gelukkig is die van mij wel te porren voor een ritselend zakje en vervolgens een snoepje 
) en hem ook de kant die ik wilde gaan opdrijven.. Na een aantal minuten was meneer er zat van en schijnbaar gaf ik het teken dat hij mocht stilstaan (toendertijd nog nooit gehord van freestyle en natural horsemanship
). Ik kon toen zo naar hem toelopen en hem pakken.

)

(je moet wel geduld hebben trouwens, en dat heb ik altijd meer dan mijn pony ) Ingsannie schreef:Wat heb ik dan makkelijke paardjes, zij staan beiden te popelen om mee te gaan! Als ik aan kom lopen en ik roep, dan is Sarabie de eerste die de kudde verlaat om naar het hek te komen.. Zonder dat ik ze lok met wat lekkers.. En de oudste staat al op wacht vanaf het moment dat ze mijn stem hoort..
Maar ik kom ook bij de wei zonder dat ik ze er af haal en ze gewoon aanhaal en lekker met ze knuffel.. En ze dus niet altijd meeneem naar stal..
thanx voor de tips, ik ga eens kijken wat werkt op Heske. Slimme trucjes zat zo te lezen.