Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sonja schreef:Nee, de halsruimte is te kort in een gewone trailer, als je je paard er verkeerd om in zet. Bovendien is de borststang, die jij nu dus als achterstang gebruikt, daar niet voor geschikt. Stel dat je een keer hard moet remmen en dat paard komt met z'n kont onder de stang..... Brrrrrr...
Niet doen. Als jouw paard achterstevoren vervoerd wil worden, zorg dan dat je daadwerkelijk iets hebt waarin hij achterstevoren staat.
Sonja schreef:Neeeejjjjj niet doen, dan gaat hij met z'n kont de neus van de trailer in en die is daar domweg niet op gebouwd.
<knip>
Citaat:paard draagt 60% van het gewicht aan de voorkant en je kan zelf wel bedenken waar dat blijft als je m omdraait...
Renske20 schreef:een clubgenootje heeft een trailer gehad waar ze het paard aan de voorkant er uit kan halen, dus achter een laadklep en schuin aan de voorkant ook.
of die trailers er veel zijn weet ik trouwens niet had ze nog niet eerder gezien, maar die van haar loopt er dus aan de achterkant op en aan de voorkant vanaf, jouw paard zou dan dus achteruit via de voorkant erin kunnen lopen en toch op de normale manier in de trailer staan
. Katja schreef:Dat is precies wat Renske al zei.
Overheen gelezen, nu zie ik het
Katja schreef:In een anderhalf paards kun je ze beter niet omdraaien. Maar begrijp ik nou dat je toch de weg op gaat op deze manier? Het lijkt mij zeer onverstandig.