Administratieve zaken rondom aanschaf nrps paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

explosions

Administratieve zaken rondom aanschaf nrps paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 00:02

Ik heb sindskort een eigen paard maar vraag me wat dingen af. Ik heb hem gekregen met een NRPS papier en de meneer van de verzekering heeft gezegd dat hij niet gechipt is.

Ik geloof dat ik dus verplicht een paspoort moet aanvragen en DNA moet laten bepalen. DNA wordt momenteel toch net zo geaccepteerd als chippen? dus ook op wedstrijden enzo?

En ik heb iets gehoord van op naam laten zetten, is dit verplicht? want ik geloof dat je dan lid moet zijn van het stamboek en ik heb daar verder niet direct behoefte aan..

En als ik dus paspoort en dna moet aanvragen in welke volgorde moet dit of maakt dat eigenlijk niks uit?

SharirBobby

Re: Administratieve zaken rondom aanschaf nrps paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:58

Ik heb ook een nrps (pony)
Wij hebben hem bij onze eigen dierenarts laten chippen. Hij heeft ook zo'n formuliertje ingevuld voor een paspoort.
Toen dat opgestuurd naar de NRPS, met gelijk zijn papieren en melding dat hij op onze naam moest worden gezet.
Wij kregen toen een paspoort (+ chipregistratie) en nieuwe papieren op onze naam.
De rekening van de NRPS was 45 euro. Wij zijn niet lid van de NRPS en hoefde dit ook niet te worden

Je kan idd ook het DNA laten bepalen, alleen wie je dat kan laten doen weet ik niet.