wat voor paard kun je kopen met 20.000 gulden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:32

Dees schreef:
HIer in het noorden heb je heel veel, best goede jonge paarden voor een 6 a 7 duizend gulden.

En 20duizend gulden is hiet in het noorden ECHT EEN HELEBOEL.....


Ik moet je zeggen dat ik een totaal andere ervaring heb. Ik heb in het noorden aardig wat paarden afgebeld maar die waren allemaal niet die prijs waar jij het nu over hebt.
De meeste jonge paarden begonnen bij 15.000 dus dan vond ik het de moeite niet om daar een eind voor te rijden. Voor die prijs kon ik dichterbij ook heel wat paarden zien.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:36

nicolietje schreef:
goed ras,goed bloed,gekeurd.6jaar z-dres/z springen..


Daar betaal je nog wel iets meer voor hoor!
Zeker als 'ie nog niet op z'n top zit kun je er dan soms nog wel een 0 achter zetten!

Ik vraag me altijd af of een paard dat al zo jong op zulke hoog niveau loopt nog wel op z'n benen kan staan als hij 16 is i.p.v. 6.

daantje_oud
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:45

Ik denk niet dat je voor 20.000 gulden een sportpaard kunt kopen die al z loop en ongeveer 6 jaar is. Weet je wel hoeveel alleen het dekken van je paard al kost door een goed sportpaard.
Die paarden kosten echt onzettend veel. Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:20

Ik vind 20.000 gulden een hoop geld en je kan er dan ook zeker een ontzettend goed paard voor kopen, mits je wel goed zoekt. Sommige mensen denken namelijk dat hun paard meer waard is dan hij in werkelijkheid is. Maar er zijn heeeeele leuke paarden te koop voor dat bedrag!!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 21:37

Ik zoek eigelijk gewoon een goed paard dat bij mij past qua karakter en een paard waarmee ik dus M/M worden kan en als het haalbaar is Z...
En dat Z geld eigelijk alleen voor het springen. Op dressuur gebied hoeft het geen topper te zijn als ze maar lekker soepel zijn en goed attent zijn op de hulpen, ik hoef echt geen piaffe te lopen in een springparcours! Clown
Het paard moet wel minimaal zadelmak zijn en iemand op zn rug kunnen verdragen/hebben. En het moet ook geen supergroot paard zijn, niet dat ik dan bang ben ofzo, maar dan krijg de singel bv niet eens vast zonder hulp! Ik ben nl maar klein, 1.57! misschien nu 1.58...
Een paard van 1.71 lukt nog net met een dressuurzadel en singel en daar kom ik gelukkig nu in mijn jonge jaren ook nog zonder krukjes of voetjes op! Haha!
Nou ja ik zal in iedergeval goed mijn ogen open houden... ! En als jullie iets weten!!!! tell me about it!!!! Party!!