Advies voor beenbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

draver1

Advies voor beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 19:38

Ik had een vraagje over beenbeschermers,de voorbenen van m,n paard zijn nl niet vlug genoeg weg voordat de achterbenen eraan komen dus ze schopt met haar achterbenen haar voorbenen weg zeg maar.Het gevolg daarvan is dat ze nu vlak boven de kroonrand van haar achterbenen wondjes en korstjes heeft.Ik zat te denken om haar springschoenen aan te doen (aan haar achterbenen) zodat het beschermt is maar vroeg me toch af of er misschien meer mensen zijn die dit probleem hebben met hun paard/pony en mij kunnen adviseren met beenbeschermers.Bedankt alvast!

Lenneke_

Re: Advies voor beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:53

Ik zou idd springschoenen doen. Mijn paard heeft ongeveer het zelfde probleem alleen trapt hij met z'n achterhoeven op de ballen van z'n voorvoet en heeft hij dus aan z'n voorbenen wondjes.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:58

kun je dan niet beter de springschoenen aan de voorbenen doen? Knipoog want neem aan dat die wondjes dus aan de voorbenen zitten door de achterbenen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:02

draver1 schreef:
Ik had een vraagje over beenbeschermers,de voorbenen van m,n paard zijn nl niet vlug genoeg weg voordat de achterbenen eraan komen dus ze schopt met haar achterbenen haar voorbenen weg zeg maar.Het gevolg daarvan is dat ze nu vlak boven de kroonrand van haar achterbenen wondjes en korstjes heeft.Ik zat te denken om haar springschoenen aan te doen (aan haar achterbenen) zodat het beschermt is maar vroeg me toch af of er misschien meer mensen zijn die dit probleem hebben met hun paard/pony en mij kunnen adviseren met beenbeschermers.Bedankt alvast!

Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:05

te snel gelezen dus Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:28

Er bestaan speciale dingen voor!

Afbeelding

Kavalkade Safety BA

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:30

Maar die beschermen de voorkant van de achterbenen toch niet Verward Het paard van de ts heeft wondjes aan de voorkant van z'n achterbenen Pling
En die dingen van Kavalkade zijn ontzettend duur en gewone springschoenen werken volgens mij hetzelfde maar zijn iets goedkoper.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:24

Ik dacht dat je dit bedoelde.
Het komt wel vaker voor dat de achterbenen van t paard zijn voorbenen aantikt, maar dat ie daardoor wondjes op zijn achterbenen krijgt, vind ik wel heel apart Verward
Anders weet ik het ook niet, sorry.

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 22:20

Ik weet ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt maar ze heeft echt wondjes.Kan het komen omdat het een draver is? Vooral met longeren hoor je echt heel hard "TIK!" Ik ga toch die springschoenen eens proberen,welke zijn het fijnst? de rubberen of de neopreen? (ik zat zelf aan neopreen te denken)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:40

Neopreen!! Ik heb een tijdje rubberen gehad, maar die schuurde de hele kootholte open, mijn paard is daar toen een week kreupel van geweest.
Ik heb nu met een bontrandje:
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:41

Ik zou ook gaan voor springschoenen. Ik heb er neoprene, daar ben ik erg over te spreken: klitteband dus makkelijk aan en uit te doen, en ze zijn makkelijk uitwasbaar!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:13

Ik heb ook die met bont!! super!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:16

Heb je een goede hoefsmid?
Een hoefsmid kan namelijk ook een opzet het wegzetten van voorbeen versnellen.
Verder doet goede dressuurles ook wonderen.

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:39

Bedankt allemaal ik ga voor de neopreen! Dressuurles zijn we net mee begonnen morgen hebben we onze 2e les.Ik denk ook dat die lessen kunnen helpen maar tot die tijd ga ik voor de springschoenen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:04

Ik zou springschoenen gaan gebruiken.

En dan springschoenen van Neopreen, welke mij tot nu toe het beste bevallen zijn de Neoprene springschoenen van Eskadron met een nepleren buitenlaag.

Die nepleren buienlaag zorgt er namelijk voor dat de springschoen veel sterker is dan als je ook een neoprene buitenkant hebt!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:39

chantal_cs schreef:
Ik zou springschoenen gaan gebruiken.

En dan springschoenen van Neopreen, welke mij tot nu toe het beste bevallen zijn de Neoprene springschoenen van Eskadron met een nepleren buitenlaag.

Die nepleren buienlaag zorgt er namelijk voor dat de springschoen veel sterker is dan als je ook een neoprene buitenkant hebt!

Die heb ik ook, alleen hebben die van mij ook een bontrandje eraan tegen het schuren.