Nu 3 weken later gaat het al veel makkelijker en Michaela doet gewoon goed haar best en bijna alle knoppen zitten erop. Maar ik wil haar voorlopig gewoon zelf rijden, omdat ik weet wat ik doe en ze dan gewoon op mijn hand gaat rijden. Iedereen rijd anders en wil gewoon dat mijn paard straks correct onder het zadel loopt, ik heb dus gezegd dat ik haar de komende tijd zelf rijd en zij dus moeten wachten tot we echt een heel stuk verder zijn! Uitstappen vind ik niet zo'n heel groot probleem, alleen de dagen dat ik haar rijd (2 of 3 dagen in de week) zijn ze er dus niet! Dit werd niet in dank afgenomen door 1 van de meiden
Ze wacht al 2 jaar tot ze erop kan, maar ik vind het eigenlijk heel logisch dat zij er nog niet op mag...Maar zij vind dat ze mijn paard naast mijn training wel gewoon een dag recreatief of rustig kan rijden...Maar straks rijd ze er binnen een uur uit waar wij uren op oefenen!Nu is het niet zo dat ik haar dressuurmatig ga rijden, ze is straks vooral voor de recreatie, maar ik wil wel gewoon dat ze netjes alles gaat leren onder het zadel! Deze week gaan we ook beginnen met les krijgen.
Ik ben er voor mezelf wel uit, ze mag er gewoon nog niet op
maar ben wel benieuwd, wat zouden jullie doen?Zouden jullie iemand anders op je jonge paardje laten rijden?
Naar mijn gevoel heb je het liever niet, dus ik zou het dan ook gewoon niet doen...