Hoeveel vragen om paard in te rijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Hoeveel vragen om paard in te rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:14

Wat zijn de prijzen ??........en waar is het paard dan gestald ?

Ik heb van een kennis (vage kennis dus hoeft geen "vrienenprijs" te zijn) de vraag gekregen om haar paard zadelmak te maken (zeg maar zodat de knopjes stap, draf, galop, halthouden erop zitten) Het paard zou dan bij mij gestald staan, dus meer als het "voer" en mijn tijd zal het mij niet kosten.......wat is een redelijke prijs ? ik heb geen enkel idee !! Knipoog

brechje

Re: Hoeveel vragen om paard in te rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:17

Hier vragen ze 10 tot 20 euro per dag (ligt aan de eisen die de eigenaar heeft), paarden blijven dan meestal rond de 2 maanden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:50

mmm.... da's toch pittig ! zo'n 300 euro minimaal per maand inclusief stalling ?
Tja, ik heb het paard nog nooit "ontmoet" dus weet niet of het een makkelijke zal worden en hoeveel tijd er nodig zou zijn, alhoewel dat toch moeilijk in te schatten is. Waarschijnlijk zou het paard ook verkeersmak gemaakt moeten worden omdat de eigenaar nogal een "buitenrijtypje" is........zit dat er normaal standaard bij ? Ik vermoed van niet......bij een africhtingsstal zullen ze toch voornamelijk de binnen en/of buitenbak zien ?
Punt is dat ik dan ook "hulp" moet inroepen om de eerste paar keer sowieso, mee te rijden (ander paard dat rustig is). Bij de eerste paar keer erop ook natuurlijk.....maar dan ben je toch in een uurtje klaar (alles tesamen) Als ik mensen in moet schakelen om mij "buiten" te begeleiden moeten ze mij "op komen halen" etc. Ik wil niet dat die mensen dat voor niets doen terwijl ik er geld voor krijg Knipoog

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:00

Hier is het wel inclusief stalling (stalling kost hier al 200, dus vind die 300 dan wel redelijk), voer en eventueel weidegang als ze dat willen! bij africhtingsstal waarschijnlijk niet gericht op buitenrijden, wij doen dat wel...paardje gaat als het goed zadelmak is en de knoppen erop zitten (vooral die 'hoooo'wahhah) mee met een groep de duinen in en het verkeer in. je moet dan sowieso menskracht inroepen om je te helpen, maar dat vind ik trouwens bij het zadelmak maken ook...extra handen zijn wel lekker natuurlijk.
Het is wat je zelf wilt natuurlijk...je kan natuurlijk ook de kosten opschrijven voor voer etc. en eventueel per uur laten uitbetalen. Maar dan nog je geld per uur, als jij dagelijks een uur aan het werk gaat met je paard (dan is die 10 tot 20 euro niet echt te veel....), bekijk maar eens wat een arbeidsloon per uur is...
Pols ook even wat de eigenaar kwijt wil per maand, en dan daar samen een prijsje uit te laten rollen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:10

Stalling zit je rond de 150 euro. Je bent algauw een uur of twee per dag met zo;n paard bezig. Zekr wel 3 dagen in de week is dus zeg maar 12 dagen in de maand in 24 uur in de maand. Als je 6.25 in het uur rekent komt daar 150 euro bij aan eigentijd (wat in uur tijd weinig is trouwens) dus rond de 300 euro kom je wel in de buurt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:59

Wat als gevraagd wordt het paard "door te trainen" tot minimaal B niveau ? gewoon de prijs per maand of .........anders ?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:13

Ik zou gewoon maan dprijs voor de stalling vragen en voor de training kijkek per week hoeveel er mee gedaan is

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:30

ik vond 300 euro ook veel klinken, maar nu ik het zo bekijk is het eigenlijk een heel redelijke prijs. paarden zijn nou eenmaal niet goedkoop....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:44

gewoon de stalling en schrijf je de uren op wat je eraan besteed en kijk wat de eigenaar te besteden heeft en maak daar samen wat van wat voor jouw ook acceptabel is Haha! ,

ik had iemand laten komen die vroeg ijskoud 25 per keer en we waren dan net 1 uur bezig en weg was ze weer en wat had ik geleerd nog niks Verward
ik vind dan wel als je zoiets doet doe het dan ook met betrekking erbij van de eigenaar zodat ze ook het paard leren snappen en zien hoe of wat (maar dat is mijn mening) Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:14

Het ligt er ook aan hoe snel je werkt.
Bij een prof die in 4 weken klaar is van halstermak tot netjes rondsturen in 3 gangen betaal ik meer dan iemand die het wel leuk vindt om op zijn gemak een keer een dier in een maand of 2 zadelmak te maken.
Daar ga ik niet 2x zoveel geld voor uitgeven.

Van halstermak tot goed zadelmak voor zo'n 400-500 euro lijkt mij netjes.
Iemand die dat in een maand voor elkaar krijgt, verdiend dus zo'n 100 euro per week.
Doet iemand er 2 maanden over, 50 euro per week.

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:50

Heel simpel, je berekent de vaste kosten:
Stalling (de prijs voor wat de stal als pension zou kosten per maand of week)
Voeding
Strooisel

Ik neem aan dan de dierenarts en hoefsmid kosten voor de eigenaar zijn.

Verder bereken je hoeveel uur je in de week met de training bezig bent, en hoeveel uur je bezig bent met de verzorging.
Voor de verzorgingsuren vraag ik altijd minder dan de trainingsuren. Je bepaalt wat je wilt verdienen per uur een voila een goede rpijs rolt eruit!!

Ik vraag zelf alles bij elkaar vanaf de €220 tot de € 300 de prijs hangt af van het trainingsschema. Gemiddeld doe ik er 6 weken over het paard helemaal B dressuur te hebben. Maar ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:06

ik vind 300 euro een mooi bedrag.

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:15

Zo 300 incl stalling, dat vind ik niet veel.

Stalling alleen kost hier in de buurd vaak al €300. Bij de mange waar ik rij kost het stallen alleen al €345 (volpension).

Dus €300 is naar mijn mening geen slechte prijs.