Wie kent/gebruikt het H&M Danger bit (dubbelgebroken)??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Wie kent/gebruikt het H&M Danger bit (dubbelgebroken)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 16:52

In de catalogus van Divoza kom ik het H&M danger bit tegen, zijn er misschien mensen die dit bit en de werking ervan kennen of gebruik je zelf zo'n bit? En hoe bevalt het bit en hoe is de inwerking?
Afbeelding

Dit staat er bij Divoza bij vermeld:

door de zeer kleine afwerking van het middenstuk kan het bit het gehemelte niet raken
bij een harde inwerking werkt dit bit als een stang
16 mm
Laatst bijgewerkt door iris17 op 02-05-05 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Imker

Re: Wie kent/gebruikt het H&M Danger bit (dubbelgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:02

Plaats even een foto, dan wordt het denk ik wat duidelijker voor velen. Ik hou het even in de gaten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:08

Pessoa heeft ook zo'n soort bit in de collectie,
dat zijn trensen die niet kunnen scharen dus bij wat meer druk inwerken als een stang.
Ik heb dit 1 keer geprobeerd toen mijn paard aan het wisselen was, die reageerde er erg slecht op. Maar ik weet evenzoveel paarden die wel fijn reageren op een stang.
Is een kwestie van uitproberen.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 17:11

imker schreef:
Plaats even een foto, dan wordt het denk ik wat duidelijker voor velen. Ik hou het even in de gaten.

Ik heb een foto bijgevoegd, bedankt voor de tip Knipoog

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:24

ik heb zo iets gebruikt. dubbel gebroken en dan een iets dikker stukje in het midden.
geen idee waarom ik het gebruikte ik was daar toen nog niet zo mee bezig. mijn pony liep daar goed op.
misschien heb ik het nog wel ergens liggen. als je wil kan ik het zoeken kan je het proberen als het de zelfde maat is iig. je woont niet echt ver weg dus als je wil ga ik vanavond wel even zoeken.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 17:40

laura2span schreef:
ik heb zo iets gebruikt. dubbel gebroken en dan een iets dikker stukje in het midden.
geen idee waarom ik het gebruikte ik was daar toen nog niet zo mee bezig. mijn pony liep daar goed op.
misschien heb ik het nog wel ergens liggen. als je wil kan ik het zoeken kan je het proberen als het de zelfde maat is iig. je woont niet echt ver weg dus als je wil ga ik vanavond wel even zoeken.

Dat zou super zijn!! Maar is dat ook zo'n bit dat bij harde inwerking, werkt als een stang of een gewoon dubbel gebroken bit?
Ik heb nl een merens en is echt een schat van een beest, maar als iets haar niet bevalt dan loopt ze dwars door m'n hand heen.
Ik heb nu een hele dikke bustrens en ben op zoek naar een geschikt bit voor haar.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:50

dat werkt niet in als een stang. hmm daar heb ik over heen gelezen. sorry dan is het niet hetzelfde.
mijn pony was wel super stug in haar mond en soms onwijs dwars. op dat bit ging ze gewoon lekker knauwen. maar het werkt dus niet als een stang.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 19:41

laura2span schreef:
dat werkt niet in als een stang. hmm daar heb ik over heen gelezen. sorry dan is het niet hetzelfde.
mijn pony was wel super stug in haar mond en soms onwijs dwars. op dat bit ging ze gewoon lekker knauwen. maar het werkt dus niet als een stang.

Een gewoon dubbel gebroken bit is zover ik weet juist zachter in de mond dus ben bang dat het niet werkt. het Danger bit werkt ook zacht in tenzij je meer druk op het bit hebt want dan werkt het als stang. Zover ik begrepen heb althans Bloos

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:33

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen Ja.
Ik ga ook eens in de winkel kijken hoe het werkt, ben wel benieuwd. Heb tot vandaag nog nooit iets over dit soort bitten gehoord, en ik ben altijd wel nieuwsgierig naar nieuwe dingen Haha!.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:50

Ik heb zown soort bit, en idd is ie gewoon zachter, maar als je hard inwerkt komt dat bit harder aan dan een dikke bustrens
dat is iig mijn ervaring!
De meeste (afgestompte) manege paarden lopen er veeel fijner op, want door die normale bustrensen lopen ze gewoon door je hand heen. Dat is iig mijn ervaring

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 07:08

Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze een bit hadden en als je hard inwerkte werd het een stang, die waren superpositief, maar ik weet niet of dat dit bit was

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:44

tot nu toe dus alleen maar positieve ervaringen, denk dat ik het bit toch eens ga proberen. Haha!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 21:01

verder misschien nog ervaringen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:39

Hoihoi,

Met dit bit reed ik mijn bijrijdpaard, en dat ging super. Ik had hem bij ooteman besteld, volgens mij stond er een logo van IR op. foto:
Afbeelding

Nu heb ik een eigen paardje, en dit bitje omgeruild via marktplaats, met het zelfde bit, alleen een maatje kleiner... en mijn paardje reageerde er ook niet zo goed op...
Maar dat kan geweest zijn omdat:
a. We de vorige dag een smak gemaakt hadden, paard en ik. Misschien had ze wat aan haar hoofd bezeerd, want ze liep flink te schudden, en te trekken. Die koprol maakten we buiten, toen ik haar op een HMstangetje reed. Dus dacht ik... ander bitje erin! Geen succes, dus heb dat HM bitje er weer ingehangen.
b. ze jong is, en ook nog wisselt..

Sinds vorige week rijd ik met een enkelgebroken bustrens, en dat gaat een stuk beter!
Gister is mijn paardje naar de tandarts geweest (was nodig!) en hopelijk gaat het morgen als ik er weer op ga, nog beter.
Ik heb dat dubbelgebroken bitje (zie foto) nog wel, en ga het ongetwijfeld nog wel eens proberen, ik had ook gehoord dat dit een van de zachtste bitjes is die er zijn....dus wil er wel graag mee rijden.
Haha!

ps, ff reclame maken voor ooteman.. onderstaande tekst is de omschrijving van het bit:
Dubbel gebroken watertrens- RVS
Dubbel gebroken watertrens voor een goede inwerking. Dit bit geeft extra druk op de tong i.p.v. het gedeelte daar om heen. Gemaakt van RVS. Leverbaar in 18 en 21 mm dik. Maten 11.5 t/m 14.5 cm.

Van: € 19,00
Voor: € 14,00

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:20

Dabo schreef:
Hoihoi,

Met dit bit reed ik mijn bijrijdpaard, en dat ging super. Ik had hem bij ooteman besteld, volgens mij stond er een logo van IR op. foto:
Afbeelding

Nu heb ik een eigen paardje, en dit bitje omgeruild via marktplaats, met het zelfde bit, alleen een maatje kleiner... en mijn paardje reageerde er ook niet zo goed op...
Maar dat kan geweest zijn omdat:
a. We de vorige dag een smak gemaakt hadden, paard en ik. Misschien had ze wat aan haar hoofd bezeerd, want ze liep flink te schudden, en te trekken. Die koprol maakten we buiten, toen ik haar op een HMstangetje reed. Dus dacht ik... ander bitje erin! Geen succes, dus heb dat HM bitje er weer ingehangen.
b. ze jong is, en ook nog wisselt..

Sinds vorige week rijd ik met een enkelgebroken bustrens, en dat gaat een stuk beter!
Gister is mijn paardje naar de tandarts geweest (was nodig!) en hopelijk gaat het morgen als ik er weer op ga, nog beter.
Ik heb dat dubbelgebroken bitje (zie foto) nog wel, en ga het ongetwijfeld nog wel eens proberen, ik had ook gehoord dat dit een van de zachtste bitjes is die er zijn....dus wil er wel graag mee rijden.
Haha!

ps, ff reclame maken voor ooteman.. onderstaande tekst is de omschrijving van het bit:
Dubbel gebroken watertrens- RVS
Dubbel gebroken watertrens voor een goede inwerking. Dit bit geeft extra druk op de tong i.p.v. het gedeelte daar om heen. Gemaakt van RVS. Leverbaar in 18 en 21 mm dik. Maten 11.5 t/m 14.5 cm.

Van: € 19,00
Voor: € 14,00

Gaat dit over een gewone dubbel gebroken trens of het Danger bit?
Daar zit nl nogal wat verschil in.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:34

iris17 schreef:
Gaat dit over een gewone dubbel gebroken trens of het Danger bit?
Daar zit nl nogal wat verschil in.

Ehm, het heette dubbelgebroken watertrens met bol tussenstukje. Maar als ik de foto's vergelijk:
foto van TS: Afbeelding
En foto van mijn bit:Afbeelding

....zoek de verschillen....? Wat is het verschil dan?
Sorry, vergeef mij mijn blond-heid.... Blond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:37

merk en prijs? Vork

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:17

Het verschil is dat het Danger bit maar een aantal graden kan scharen, dan heb je dus de werking van een gebogen stang.

Waarom leest nu niemand de vraag van de topic starter?
Er staat duidelijk dat het niet om een gewoon dubbelgebroken bit gaat.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:30

Sjuimpje schreef:
Het verschil is dat het Danger bit maar een aantal graden kan scharen, dan heb je dus de werking van een gebogen stang.

Waarom leest nu niemand de vraag van de topic starter?
Er staat duidelijk dat het niet om een gewoon dubbelgebroken bit gaat.

Het is idd moeilijk te beoordelen vanaf de foto of het om een dubbel gebroken bit of het danger bit gaat. Dit weet je alleen als je het buigt en het blokkeerd na een bepaald aantal graden.
Ik neem aan dat het niet alleen het prijsverschil is Knipoog
Maar ik vraag me af wat de reactie's zijn op dit bit, ik vind het nl wel zonde van m'n geld als het niet blijkt te werken.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:28

Niemand nog Verdrietig...
Ik kan er op internet ook niks van vinden, en ik kan er ook niet achter komen van welke leverancier dit bit komt? Help!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 06:50

astridastrid schreef:
Niemand nog Verdrietig...
Ik kan er op internet ook niks van vinden, en ik kan er ook niet achter komen van welke leverancier dit bit komt? Help!

Het bit is te vinden op www.divoza.nl en wordt ook bij diverse ruitersportzaken verkocht. Inmiddels heb ik dit bit ook gekocht en het werkt super, het werkt zacht in als ze normaal doet en als ze zich tegen je hand gaat verzetten gaat het hard inwerken.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:48

Is het dan inderdaad een stang ( waar is de hefboom dan? of ben ik zo blind Lachen ) of wordt het dan een ongebroken trens?

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:44

cornelie schreef:
Is het dan inderdaad een stang ( waar is de hefboom dan? of ben ik zo blind Lachen ) of wordt het dan een ongebroken trens?

Bij een harde inwerking werkt het inderdaag als stang, bij normaal gebruik als een gewone dubbel gebroken bit.
Het bit is te koop met en zonder hefboomwerking, ook is er zoiets dergelijks van het merk passoa.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:44

cornelie schreef:

Stang als in rechte, ongebroken trens:
Afbeelding

Iris, bedankt voor je ervaring. Mij lijkt het ook fijn en ook eerlijk tegenover je paardje. Ik heb het nog nooit bij een andere ruitersportzaak gezien, geen enkele (waar ik ben geweest) kent het ook? Ik weet nu wel dat H&M voor Horse(s) & More staat, maar verder...? Zat er een kaartje bij dit bit?

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:35

Bij mijn Horse en more zat geen kaartje bij toen ik hem kocht. De prijs van mijn bit was 49.95 euro heb het bit gekocht bij MJL Ruitersport in Heiloo. Het bit is een dubbelgebroken bit en blijft soepel bij een (wat) hardere inwerking van de hand van de ruiter wordt het "een soort stang" dwz de drie gedeelten zijn niet meer soepel!? Mijn bit is voor de liefhebber te koop want de maat is niet de goede. Het is een 13.5 maar hij valt niet groot eerder klein.