Dit staat er bij Divoza bij vermeld:
door de zeer kleine afwerking van het middenstuk kan het bit het gehemelte niet raken
bij een harde inwerking werkt dit bit als een stang
16 mm
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

imker schreef:Plaats even een foto, dan wordt het denk ik wat duidelijker voor velen. Ik hou het even in de gaten.
laura2span schreef:ik heb zo iets gebruikt. dubbel gebroken en dan een iets dikker stukje in het midden.
geen idee waarom ik het gebruikte ik was daar toen nog niet zo mee bezig. mijn pony liep daar goed op.
misschien heb ik het nog wel ergens liggen. als je wil kan ik het zoeken kan je het proberen als het de zelfde maat is iig. je woont niet echt ver weg dus als je wil ga ik vanavond wel even zoeken.
laura2span schreef:dat werkt niet in als een stang. hmm daar heb ik over heen gelezen. sorry dan is het niet hetzelfde.
mijn pony was wel super stug in haar mond en soms onwijs dwars. op dat bit ging ze gewoon lekker knauwen. maar het werkt dus niet als een stang.
.
.

Dabo schreef:Hoihoi,
Met dit bit reed ik mijn bijrijdpaard, en dat ging super. Ik had hem bij ooteman besteld, volgens mij stond er een logo van IR op. foto:
Nu heb ik een eigen paardje, en dit bitje omgeruild via marktplaats, met het zelfde bit, alleen een maatje kleiner... en mijn paardje reageerde er ook niet zo goed op...
Maar dat kan geweest zijn omdat:
a. We de vorige dag een smak gemaakt hadden, paard en ik. Misschien had ze wat aan haar hoofd bezeerd, want ze liep flink te schudden, en te trekken. Die koprol maakten we buiten, toen ik haar op een HMstangetje reed. Dus dacht ik... ander bitje erin! Geen succes, dus heb dat HM bitje er weer ingehangen.
b. ze jong is, en ook nog wisselt..
Sinds vorige week rijd ik met een enkelgebroken bustrens, en dat gaat een stuk beter!
Gister is mijn paardje naar de tandarts geweest (was nodig!) en hopelijk gaat het morgen als ik er weer op ga, nog beter.
Ik heb dat dubbelgebroken bitje (zie foto) nog wel, en ga het ongetwijfeld nog wel eens proberen, ik had ook gehoord dat dit een van de zachtste bitjes is die er zijn....dus wil er wel graag mee rijden.
ps, ff reclame maken voor ooteman.. onderstaande tekst is de omschrijving van het bit:
Dubbel gebroken watertrens- RVS
Dubbel gebroken watertrens voor een goede inwerking. Dit bit geeft extra druk op de tong i.p.v. het gedeelte daar om heen. Gemaakt van RVS. Leverbaar in 18 en 21 mm dik. Maten 11.5 t/m 14.5 cm.
Van: € 19,00
Voor: € 14,00
iris17 schreef:Gaat dit over een gewone dubbel gebroken trens of het Danger bit?
Daar zit nl nogal wat verschil in.

Sjuimpje schreef:Het verschil is dat het Danger bit maar een aantal graden kan scharen, dan heb je dus de werking van een gebogen stang.
Waarom leest nu niemand de vraag van de topic starter?
Er staat duidelijk dat het niet om een gewoon dubbelgebroken bit gaat.
...astridastrid schreef:Niemand nog...
Ik kan er op internet ook niks van vinden, en ik kan er ook niet achter komen van welke leverancier dit bit komt? Help!
) of wordt het dan een ongebroken trens? cornelie schreef:Is het dan inderdaad een stang ( waar is de hefboom dan? of ben ik zo blind) of wordt het dan een ongebroken trens?
cornelie schreef:Is het dan inderdaad een stang ( waar is de hefboom dan? of ben ik zo blind) of wordt het dan een ongebroken trens?