Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marleen_usar schreef:Neem een pan met wat water pak een hitte bestendig bakje doe daar wat vaseline in. Koop goudsbloemkruiden of pluk ze vers uit je tuin en doe er een flinke hand van in het bakje. Hoe haal je die kruiden dan uit die bloemen, of moet je de hele bloem erbij in doen? Zet het bakje in het water van de pan en laat dat 3 kwartier trekken.let wel op dat het water niet verdampt, en doe niet te veel water in de pan want dan kan het met borrelen over koken in het bakje. Je kan veel kruiden hiervoor gebruiken. Goudsbloem is tegen schraal kapotte en andere huidaandoeningen. Brandnetel zuiverd de huid. Citroenzalf voor langs de ogen tegen muggen. Koop anders een boekje over kruiden? Wat je ook kan doen is de vaseline vervangen door zonnebloemolie, dan is het wat vloeibaarder.Als je nou een oud potje ofzo met deksel bewaard dat is wel zo handig.Let wel op dat als je de kruiden gaat zeven laat het dan meteen in het potje lopen, want vaseline wordt meteen weer hard en als je wacht ben je telaat. Wil je nog wat weten dan hoor ik het wel. Ik heb veel cursussen gegeven over kruiden en geef graag tips.
Banja schreef:Hoe haal je die kruiden dan uit die bloemen, of moet je de hele bloem erbij in doen?
Banja schreef:Maar als je dat dus in die pan gaat doen, dan blijven er na het trekken toch allemaal stukjes achter in de vaseline?
Banja schreef:Weet je misschien ook iets dat jeukverminderend werkt?
Banja schreef:wat is tea tree dan eigenlijk
Banja schreef:En met die goudsbloemen, munt en kamille, doe je dat ook in vaseline en dan laten trekken in heet water?

Nog een ding bij die zadelzeep: ik had het in een oud nivea blikje gestopt, met het sponsje erbij maar toen ging het wel schimmelen: Yahk! Dus niet het sponsje bij het spul laten zitten!