zitvlak kaal --> zadel verven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LilPetat

zitvlak kaal --> zadel verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 16:18

Mijn zadel is al wat ouder en het zitvlak is kaal geworden, ik zou dit graag weer zwart hebben en ik dacht aan verven met lederverf.. Wie heeft hier ervaring mee, en hoe kan ik het het beste aanpakken?! Andere tips om het weer zwart te krijgen zijn ook welkom!

Ferroowtje

Re: zitvlak kaal --> zadel verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:21

volgens mij is hier al eens ergens een topic over geweest, misschien moet je even de zoekmachine gebruiken?!
*voor kleine verkleuringen gebruik ik vaak schoensmeer, wel ongelofelijk goed uitpoetsen en eerste dagen alleen met donkere rijbroek rijden Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:24

Je hebt van die speciale zwarte poets die het leer weer helemaal zwart maakt! Ik weet de naam even niet, het stinkt en is ongelooflijk goor... maar het helpt wel! Ik gebruik het om plekjes bij te werken enzo. Je moet dat een dag laten drogen en dan geeft het niet af, echt ideaal! Ik zal eens even kijken of ik achter de naam van dat goedje kan komen..

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 16:28

de zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar heb niet echt iets kunnen vinden. Alleen over een hoofdstel verven, maar dat is toch weer iets anders aangezien dat veel minder snel afgeeft dan wanneer je er constant op zit.. Met schoenpoets is denk ik ook geen optie, echt bijna heel het zitvlak is verkleurt en ik wil graag dat het "blijvend" is..

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:33

volgens mij heet het spul wat nikkigioa bedoeld iets van lederherstel... Oeh ik heb het gevonden: Kieffer lederherste, goed zwart vervende ledercreme!
Ik zie hier ook nog een lederverf staan, maar dit si niet geschikt voor grote oppervlakten (staat zelfs bij niet voor zitvlak van zadels...)
denk dat je dan dus toch voor lederherstel-spul moet gaan... heb er zelf geen ervaring mee

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:45

misschien een schapen vacht overtrek voor je zadel??? ziet er netjes uit en het zit super lekker