Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
miekie schreef:
Hij schudt alleen maar tijdens het rijden. Daarnet met rijden was het zo iritant (en was ik bang dat hij gewoon pijn had) dat ik af ben gestapt en hem ben gaan longeren. Toen schudde hij af en toe eens, maar dat was omdat hij gewoon zn energie kwijt moest, want daarna was het klaar.
Na het longeren heb ik hem nog even uit gestapt met een los teugeltje, maar toen begon hij weer met schudden.
In de wei en met het verzorgen en optuigen ed schudt hij niet.
miekie schreef:Heb hem met bit gelongeerd.
Ik weet het niet of het aan mij ligt. Het gewicht lijkt me sterk, want ik weeg zo'n 68/69 kilo en de pony is een haflinger van 1.50m.
Mijn zit in stap lijkt me ook een beetje sterk, niet dat ik helemaal perfect zit, maar ik ben juist heel erg met mijn zit bezig. heb daar ook wat les voor gehad en die is al een heel eind verbeterd. ik merk daar zelf ook enorm veel verschil van.
De eigenaresse heeft er vorige week ook mee gereden en bij haar deed hij het ook. Zij ook niet erg dik/zwaar ofzo.
Ik bedoel, stel dat het echt aan mijn zit zou liggen (wat natuurlijk zou kunnen), dan zou hij het bij de eigenaresse toch niet moeten doen?
En bij haar deed hij het normaal gezien ook niet.
Zij dacht namelijk dat het er misschien aan lag dat z'n loshangende manen hem iriteerden toen ze met hem reed, want normaal vlecht ze die altijd als ze gaat rijden.
Om deze reden uit te sluiten, heb ik hem gisteren ook gevlochten, maar merkte daardoor geen verschil. Dus dat was het hem ook niet.
Ik snap er maar weinig van hoor.. begin bijna te denken dat hij het doet om onder het werk uit te komen ofzo..
Als je echt zijn aandacht erbij houdt, door het rijden van veel figuren enzovoorts dan is het namelijk wat minder met het schudden.
miekie schreef:ik weet het niet.. hij staat nu een maand op een nieuwe plek. dag en nacht op de wei, en wordt een keer of 3 per week gereden.
Eerst stond hij op een manege en werd er veel vaker met hem gereden. bijna elke dag en dan ook een keer of 3 of 4 in de week een les.
Daar heeft hij dit niet gedaan voor zover ik weet, want die eigenaresse vond het zelf ook heel vreemd.
Dus hij heeft veel meer rust dan eerst en er wordt denk ik ook wat minder intensief met hem gereden.
Als hij rugklachten heeft of vast zou zitten in zijn rug, dan had dat daar toch ook al naar voren morgen komen? of kan dat juist naar voren komen als een paard in een periode van meer rust zit?