Nieuwe bijrijder of niet? dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Nieuwe bijrijder of niet? dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:33

Hoi,

Ik heb dus een beetje een dilemma, mijn vorige bijrijdster is er nu een week mee gestopt en vlak daarna heb ik eigenlijk gelijk een advertentie op speurders gezet voor een nieuwe bijrijdster. Heb ik een week geen reactie op gehad en had ondertussen wel zoiets ga lekker helemaal zelf met r aan de slag, ik heb nu ook les met haar, en red het prima qua tijd en geld. Dus dat is het probleem niet. Het lijkt me voor Amke alleen leuk als er ook eens iemand anders op rijd.. Maar nu kreeg ik dus gister een mailtje van een 22 jarig meisje dat een bijrijdpony/paard zoekt omdat haar paardje is overleden aan koliek, en ja.... dan twijfel ik enorm, zouden jullie haar uitnodigen om te komen kijken?

Groetjes Barbara

Babsiej

Re: Nieuwe bijrijder of niet? dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:36

Barbara17 schreef:
Hoi,

Ik heb dus een beetje een dilemma, mijn vorige bijrijdster is er nu een week mee gestopt en vlak daarna heb ik eigenlijk gelijk een advertentie op speurders gezet voor een nieuwe bijrijdster. Heb ik een week geen reactie op gehad en had ondertussen wel zoiets ga lekker helemaal zelf met r aan de slag, en het gaat gewoon lekker. ik heb nu ook les met haar, en red het prima qua tijd en geld. Dus dat is het probleem niet. Het lijkt me voor Amke alleen leuk als er ook eens iemand anders op rijd.. Maar nu kreeg ik dus gister een mailtje van een 22 jarig meisje dat een bijrijdpony/paard zoekt omdat haar paardje is overleden aan koliek, en ja.... dan twijfel ik enorm, zouden jullie haar uitnodigen om te komen kijken?

Groetjes Barbara

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:38

ik had vorig jaar ook een verzorgster/bijrijdster. Mijn pony/paard reageerde hier eigenlijk helemaal niet zo goed op, omdat we allebei heel anders reden, ik kreeg les met m´n pony en zij niet.
Had toen ook een andere bijrijdster gevonden maar dit voelde gewoon niet goed, net alsof ik m´n paard verloor. Heb toen op het laatste moment (jah dat is erg l*llig geweest van me) gezegd dat ik het toch niet zo zag zitten.
Heb geen verzorgster/bijrijdster meer en t gaat super, het is mijn paard en het zijn allemaal mijn spullen, niemand anders die ze gebruikt!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:39

Uitnodigen voor een gesprek en kennismaking kan natuurlijk nooit kwaad! Ik vind het persoonlijk wel een lekker idee dat ik een extra iemand heb lopen om mijn paarden te doen als ik niet kan bijvoorbeeld in mijn werkweekenden op eventuele vakantie. Je kan haar eventueel 1 of 2 dagen geven om te proberen, als het niet werkt of klikt dan gewoon lekker zelf je paardje doen

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:42

Wat v oor iemand zoek je? gewoon iemand die een keer in de week lekker rustig met je paard gaat rijden? Je kan altijd kijken wat voor iemand het is, als je denkt dat het klikt tussen het paardje jou en haar, kan je haar vragen of ze een keer in de week het paardje wil rijden, evt. met jouw erbij. Het is misschien ook fijn om te zien hoe jouw paard op iemand anders reageerd.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:32

Bleef je in de toekomst ook genoeg tijd houden, of heb je alleen nu tijdelijk meer tijd voor je paard? Als het tijdelijk is zou ik haar zeker laten komen.

Ik heb ook een bijrijdster. Ze komt 2x per week en lest er ook mee. Qua rijden zitten we dus op 1 lijn. Dat is wel erg fijn. Voor het rijden heb ik eigenlijk alleen een bijrijdster in de wintermaanden nodig, maar dat komt ook zo raar over. (rugklachten die in de winter erger zijn dan bij warm weer) Daarom kies ik er bewust voor het hele jaar een goede bijrijdster te hebben.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:38

IK zocht een tijdje terug ook een bijrijder voor een van de pony's. Helaas reageerde er alleen maar penny's Haha! en iemand van 15jaar. Ze had veel ervaring met moeilijke paarden(ja dat kan een pennymeisje ook zeggen) toen heb ik haar toch een kans gegeven. Ben ik wel blij mee, de pony steigerde en bokte alleen maar, was lui en niet vooruit te krijgen. Na een paar maandjes had ze haar weer zoals ze hoort te lopen Haha! is trouwens Ulyssa op bokt.

Ik heb al meerdere bijrijders gehad. Vind het zelf wel makkelijk, als je dan een drukke week hebt kan de bijrijdster gewoon een paar keer extra rijden. Is natuurlijk ook mooi megenomen als ze ermee gaat lessen dan leert het paard ook weer dingen erbij.

Ulyssa hier op bokt stopte dus met bijrijden van El-Miran. Toen ben ik iemand gaan zoeken voor mijn andere pony omdat ik natuurlijk nooit weer zo iemand kan vinden die Miran eens goed aanpakt. Zet ik er een andere ruiter op met minder ervaring dan kan het weer maanden duren voordat ik er weer normaal op kan rijden. Nieuwe bijrijder kon goed op de andere pony rijden. We reden een paar keer buiten, was allemaal heel leuk. Heb nu helaas wat probleempjes omdat ik een paard erbij heb mag ik nu niet meer op de pony's rijden. Dus had ik de bijrijdster pas een keer op m'n paard laten rijden. Dat ging helaas niet helemaal als ik verwacht had dus voorlopig rijd ik haar helemaal zelf, of er moet iemand zijn met veel ervaring die er goed mee overweg kan Haha!

kennismaken kan geen kwaad. Laat haar gewoon een keer erop rijden om te kijken of het klikt. Misschien kan ze wel heel goed rijden Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:11

Nodig haar gewoon een keer uit voor een vrijblijvende kennismaking, zeg dit er ook duidelijk bij als je de afspraak maakt, dan hou je de keuze aan jou.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:23

Ik heb sinds kort ook een bijrijdster,ik vind dat toch wel prettig om iemand achter de hand te hebben als ik niet kan.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:49

Ik ben ook al weer een tijdje op zoek. Ik heb een vreij lastig paard in de omgang maar weer heel braaf onder het rijden. Met rijden kan er een beginnner op zetten die nog nooit een paard gezien heeft. Maar hij heeft weer wel een ervaren persoon nodig die hem uit stal en haalt en poetst.
Heel moeilijk is het.

Ik zou haar uitnodigen en kennis maken. En een paar keer samen gaan. Misschien is het wel een hele leuke meid die goed met je paard op kan schieten. En het is altijd wel lekker om iemand achter de hand te hebben.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:54

Waarom niet, en desnoods voor maar 2 dagen in de week en als je op vakantie bent ofzo.... ik rij nu ook 2 dagen in de week en verder weinig verantwoording of verplichting terwijl ik dat wel had bij mijn vorige paardje.
En ik hoor de eigenaar ook altijd zeggen dat ze die 2 dagen vrij ook wel fijn vind. En ik vind het leuk om die muts te rijden dus allebei zijn we blij.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:17

Ik heb ook een bijrijster voor twee dagen per week. Aangezien dat pas sinds heel kort is, gaan we nu nog steeds samen en dat vind ik ook wel gezellig. Het klikt super tussen haar en Indy, en ik kan ook goed met haar. Lachen En ik vind het gewoon ideaal, ik heb wel elke dag gewoon tijd, maar het is ook wel fijn om eens een dagje niet te hoeven gaan of maar heel even. En zeker tijdens ziekte of vakantie is het handig.

Je kan haar altijd vrijblijvend uitnodigen. Als het niet klikt dan houdt het gewoon op.