Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 15:53

Heel vaak, is in de winter een vrouw niet naar haar paard toegekomen. Ik kwam haar vaak tegen bij de BP, en ze zei of ik haar paard even wou uitmesten en losgooien, dat deed ik dus heel erg vaag. En ALS ze kwam, deed ze er alleen een plak hooi bij. Het paard kon geen eens omkeren in stal, en werd nauwlijks gereden. In 2005 is er 1x mee gereden, ergens in februari. Het is verder een super leuke pony. Hij stond er wel bekend omdat hij wordt verwaarloosd, nooit uitgemest. Soms was zijn stal pikzwart, alleen pis en poep. Nu staat hij in de wei, ik kwam de eigenaar weer tegen en we maakte een babbeltje. Ze zei dat ze verder het jaar er niets mee ging doen, omdat ze heel weinig tijd had, en veel moest werken, en veel naar honkbal moest ofzo. Toen zei ik ja oke, maar je gaat soms wel zeker een lekker buitenritje maken? Toen zei ze 'Nah, meschien, ik heb niet echt tijd, en mijn paard is al oud' Hoewel het paard nogmaar 15 is, en er niets mis mee is. Ik vind het heel zielig, ik heb er zelf 2x meegereden, om beweging te geven. Ik zou hem best vaker willen doen, om beweging te geven. Want dit vind ik niet echt kunnen. Maar ik ga het haar toch niet brutaal vragen? Het blijft toch haar paard.

Chrissetje

Re: Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:58

ik snap niet wrm ze haar paard niet verkoopt als ze er toch niks mee doet.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 15:59

Daar heb ik nooit over nagedacht, maar nu ik er zo over na denk, snap ik het ook niet. Hij krijgt wel hoefijzers, hoewel hij toch nooit op de stenen komt, en de stalling kost ook duur etc, toch houdt ze hem. Erg raar, maarja.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:01

Tja het is en zijn jou zaken niet en het is jou paard niet dus. hij heeft eten en drinken neem ik aan, hard gezegt de DB doet hei toch niets aan.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:02

Ze zal er op de een of andere manier toch wel aan gehecht zijn, ook al lijkt het niet zo. Verkopen zou idd voor beide beter zijn. Of misschien kun je het toch eens voorzichtig vragen of je haar mag rijden en verzorgen?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:04

Nou ik vind dat je gewoon kan vragen of je haar paardje wat beweging kunt geven, en als ze zegt waarom of zo, kun je toch gewoon zeggen dat je het een beetje sneu vindt! Het is voor zo'n paard toch niet leuk om altijd maar een beetje in de wei te staan, en nooit aandacht of beweging te krijgen? Ik zou het gewoon voorzichtig vragen hoor!! Knipoog

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:05

@ manonnetjoe , je was me net voor Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 16:06

horsewisper schreef:
Tja het is en zijn jou zaken niet en het is jou paard niet dus. hij heeft eten en drinken neem ik aan, hard gezegt de DB doet hei toch niets aan.

Ik wou de dierenbescherming er ook niet bij halen ofzo, en tuurlijk zijn het mijn zaken niet, daarom vraag ik hier voor meningen wat jullie zouden doen!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:08

Het is toch juist goed dat er iemand is die zich er zorgen over maakt? Zoals ik het hoor, klinkt het niet echt alsof ze om haar paardje geeft Bloos

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:09

Citaat:
@ manonnetjoe , je was me net voor

Haha!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:10

Als jij dat paard wilt verzorgen kun je een gokje wagen en vragen of ze het goed vindt.
Maak duidelijke afspraken met de eigenaresse en bemoei je verder nergens mee.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:10

ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar inderdaad misschien vragen of je m mag verzorgen. Ik heb ook zo iemand gekend op mijn vorige stalling, die kwam hoogstens 3x per jaar, maar dat paard was ouder, jaar of 22.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:17

Als je er zin in hebt zou ik idd ook vragen of je hem mag verzorgen. Ik zou het nit doen als je het alleen zielig vind voor het paard. Dan zou ik hooguit met haar afspreken dat je de stal id doet ofzo, en hem losgooit in de winter.
Het paard vind het wel best hoor, de hele dag op de wei staan zo. Alleen in de winter is het echt sneu ja.
Maar ik denk dat als je hem graag wilt verzorgen je best een goede kans maakt, ze vroeg tenslotte zelf je of je af en toe wou losgooien enzo.
Succes er mee iig!

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:22

Wat raar zeg! Verward ...
maar ik zou het gewoon vragen aan die vrouw of je haar paardje mag rijden en doen... als jij daar natuurlijk zlef zin in hebt.. ik zou wel zo brutal doen dan .. anders word het beesie nog meer verwaarloosd en bij jou denk ik dat hij tenmisnte aandacht enzo krijgt...
Ik zou het proberen... Knipoog Ja

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:32

Zeg gewoon: mag k anders je pony niet een paar keer per week rijden?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:54

Ja, gewoon naar de bekende weg vragen. Gewoon heel onschuldig vragen wanneer ze weer een keer komt. Zegt zij dan weer dat ze geen tijd heeft, vraag dan gewoon of jij hem een paar keer zal rijden en er lekker mee naar buiten gaan? Misschien vind ze het een super idee, misschien vind ze je een bemoeial.. Maar ach, ze komt toch nooit op stal dus zo vaak zie je haar niet Knipoog.. You can give it a try.
Misschien heeft ze iets met hem mee gemaakt waarom ze hem niet weg kan doen, misschien houd ze hem voor de heb, om te kunnen zeggen dat ze een paard heeft.. Je komt er toch niet achter! Nouja, gewoon proberen joh Lachen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:34

Anders kun je ook nog heel subtiel vragen of het haar niet wat lijkt om een verzorger/bijrijder te zoeken. Als ze dan zegt dat ze dat wel wil kun je zeggen dat jij het graag zou willen doen.