vliegenkapje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

vliegenkapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 14:50

Hebben jullie paarden ook zo n last va de vliegen.Het lijkt wel of er steeds meer komen en dat ze alsmaar agresiever worden.Nu wil ik zo n vliegenkapje kopen maar kunnen ze die ook s nachts aanhouden of zien ze dan niets.Als je die slierten hebt moeten ze altijd een halster aan en dan krijgen ze van die kale plekken van.

Renske_W

Re: vliegenkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:14

Vliegen? Bij ons zitten er nog geen.
Van dat kapje weet ik niet. Wij gebruiken gewoon die frontriem met slierten. Ze staan van de zomer toch alleen 's nachts buiten en op stal hebben ze geen last van de horzels.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:18

Ik gebruik geen kapje. Zie het al voor me dat er een vlieg/bij/ horzel is onder 'gekropen', dan raaken mn paardjes helemaal in paniek Bloos . Ik doe het nog steeds met de ouderwedse vliegenfronriem! Vork

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:38

Michaela heeft altijd in de zomer haar masker op, als hij goed aansluit op de neus en de oren, dan kunnen er geen vliegen onder en is ook nog niet gebeurd! Michaela heeft hem vanaf morgenochtend om, want ze zit weer helemaal onder de vliegen..nu staan wij op een boerderij met koeien, dus daar heb je genoeg van die stomme dingen en al super vroeg is!
Je hebt ook slierten die je zonder halster kan gebruiken!! Ik weet niet meer waar je ze kunt halen, maar ik heb ze al een aantal keer tegengekomen in een catalogus

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 16:46

houd jij die s nachts ook aan

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:49

Gimli heeft zn vliegenmasker gewoon 's nachts om, anders moet ik zeker elke morgen om 6 uur naar de wei om dat ding om te doen! Kan prima, 's nachts is het sowieso donker en het masker is te vergelijken met een zonnebril, dus het is hooguit iets sneller donker Knipoog

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 16:52

nou dat probleem heb ik dus ook dat ik heel vroeg naar mijn wek moet en de paarden staan altijd dag en nacht buiten

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:02

Ik doe hem meestal dus savonds wel af, omdat ik smorgens vroeg en savonds laat altijd wel op stal ben. Ik vind het voor haar gewoon prettiger dat ze kan slapen zonder dat ding!
Vorig jaar heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en ze werd toen wel verzorgd, maar omdat ze hem dan sochtends niet om konden doen> hebben we besloten hem gewoon 24/7 om te laten. haar ogen zijn dus in 4 uur tijd gigantisch ontstoken en dat is gewoon zo zielig! Ze heeft hem dus 24/7 een week omgehad en dat ging echt super goed! Kan dus wel!