Wat doen met steeds afvliegende ijzers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Wat doen met steeds afvliegende ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 10:43

En nee ik ga niet op zoek naar een andere smid. Haha!
Mijn paard is echt een probleem met ijzers en blote voeten is ook niet de oplossing. Zodra hij op een ijzer staat land hij eigenlijk iets teveel op de teen waardoor de ijzers er met zeer grote regelmaat afvliegen. Springschoenen zijn geen oplossing en zowel ik als mijn smid waren even inspiratieloos.
Hij heeft de laatste tijd op blote voeten gelopen om zijn hoeven wat bij te laten trekken maar in overleg met de fysio willen we er toch wel weer ijzers onder hebben.

Iemand suggesties?

Chrissetje

Re: Wat doen met steeds afvliegende ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:45

ik zou dus wel op zoek gaan naar een andere smid.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:06

Misschien kun je een keer koud beslag proberen. Bij het vriendje van mijn pony lagen ze er met regelmaat af totdat ze koud beslag probeerden, toen bleven ze netjes zitten.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:47

Sinds Oberon koud wordt beslagen lijkt het ook beter te gaan. Gek maar waar. Bij een draver van een vriendin, die op 1 dag 3 ijzers aftrapte, heeft de smid kunstof ijzers eronder geslagen. Ze zien er heel raar uit. Het zijn een soort kunstof zolen die aan de achterkant los zitten. Dit gaat perfect bij hem. Misschien kan je smid aan een smid die ook dravers beslaat, hiernaar vragen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:02

Bij ons staat er ook zo'n irritant geval op stal Rolleyes verliest ALTIJD de ijzers, en zonder loopt ie niet goed..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 12:36

beautylover schreef:
ik zou dus wel op zoek gaan naar een andere smid.

Punt is dat ik deze smid al heel erg lang heb en hij altijd een heleboel paarden voor ons heeft gedaan. Juist met probleemgevallen is hij heel goed en we hebben nooit klachten gehad met afvliegende ijzers.
Het ligt echt aan het paard en omdat die al een zware blessure heeft gehad in het verleden wil ik niet gaan lopen klooien met een andere smid die misschien iets verkerds doet.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:42

Misschien kan je smid de takken wat inkorten??
Of is het zogenaamde natural-balance beslag niks voor je paard, of anders het break-over beslag??!
Er valt genoeg te expirimenteren hoor Knipoog
Staat ie achter ook op ijzers, zoniet kun je proberen ook achter te laten beslaan, dat scheelt vaak ook wat.