Vriendin geeft paard weg maar ,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Vriendin geeft paard weg maar ,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 22:25

Een vriendin van mij gaat haar paard weggeven aan mensen in Belgie, die hem een goed adres kunnen geven als gezelschapspaard.
Nu twijfelde ik zelf een beetje aan t emailadres van die mensen, nl: horsepassion daar begint t mee.
Het klinkt mij zo "bedrijfachtig"in de oren voor mensen die 3 ponys hebben voor eigen gebruik, zoals ze zeggen
Ik wil gewoon t zekere voor t onzekere, deze mensen wonen in Belgie, hij zou in de buurt van Bobbejaanland komen te staan.
En aangezien er op bokt wel eens waarschuwingen over soortgelijke belgische "adoptiemensen" zijn verschenen, die het paard gewoon weer verkochten.
wil ik graag zekerheid en mijn vriendin ( bekende bokker haha) ook.

Alvast bedankt. Cool

StalDoorstap

Re: Vriendin geeft paard weg maar ,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:32

Tja, wie weet namen/ beschrijvingen van mensen die zich uitgeven als dat ze een paard een goed tehuis geven, en die t paard daarna alsnog verkopen?

Want dat is de vraag eigelijk.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 01:11

Kan ze niet beter eerst eens gaan kijken naar de plek waar het paard komt te staan?
Dan nog zou ik zeggen: bij twijfel (nu ook al) :NEE

mmj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 06:17

Ik zou alleen mijn paard weggeven als ik zeker weet dat ie goed terecht komt,in dit geval zou ik het dus nooit doen,eerst kijken en dan nog ...als het paard van eigenaar wisselt heb je er geen zeggenschap meer over.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:20

Als ik een paard weg zou geven (ik heb toevallig net zelf een paard erbij gekregen die voor de oude eigenaresse niet de doelen kon bereiken die ze voor ogen had (maar ze is voor 100% gezond en kan gewoon nog tot M, misschien ook nog wel Z in de dressuur gestart worden!!), zou ik ten eerste persoonlijk kennis maken en natuurlijk ook de plek komen bekijken waar ze zouden komen te staan! Daarnaast een contractje opstellen dat paard niet zonder medische redenen naar de slacht gaat en dat het niet mag worden doorverkocht! Dan heb je nog niet alle zekerheid, maar in iedergeval meer dan alleen maar over de mail contact leggen!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:35

Bij twijfel niet doen.

Ze kan haar paard ook aanmelden bij www.paardenopvang.com
Twee paarden van mijn stal zijn daar ook naar toe gegaan. Een daarvan is nu geadopteerd en heeft het goed naar zijn zin.