Kopstuk los te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Kopstuk los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 21:03

Maroushah heeft vandaag dr hoofdstel gesloopt, dus ik vroeg me af of er losse kopstukken te koop zijn (van de kieffer silverline hoofdstellen). Want het dingetje waar je het bakstuk aan vast maakt is precies bij zo'n gaatje gebroken, of zou dat eventueel nog door de schoenmaker netjes te maken zijn? Maar de keelriem is ook al een keer kapot geweest, dus ik hoop eigenlijk dat ik gewoon een losse nieuwe kan kopen. Iemand een idee of dit inderdaad kan?

Avelienvd

Re: Kopstuk los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:16

Volgens mij zijn er ook wel losse kopstukken te koop.'
Dan moet je even bij een ruitersport zaak bij jou in de buurt vragen of bij een divoza ofzo.
Veel succes!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:59

Even naar van rijs bellen, denk dat je daar de meeste kans heb dat ze het hebben.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:02

Mmmm, Kieffer heeft dus niet meer de kwaliteit waar ze zo beroemd om zijn geworden Afbeelding
Ik heb een jaar geleden precies hetzelfde gehad met mijn 1 jaar oude Kieffer hoofdstel. Paard deed nog niet eens zo idioot raar. Mijn zus wilde haar longeren en stond nog naast haar om de longeersingel vaster te maken. Mijn paard schrok heel even ergens van en bracht haar hoofd in een ruk omhoog: knap!! Een van de riempjes van het kopstuk waar het bakstuk dus aan vast wordt gemaakt was geknapt bij het gaatje waar die vast zat.
Ik heb mijn hoofdstel netjes laten maken door een zadelmaker. Dit was uiteindelijk goedkoper dan een nieuw kopstuk die speciaal besteld moest worden.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:40

Mijn kieffer was toevallig vorige week ook doormidden, bij de neusriem was het bakstuk doormidden en het kopstuk was uit zn naden gescheurd *okay met trekpaard heeft veel lompe kracht whahha*
Maar goed ik ben naar de schoenmaker gegaan en die heeft het voor 6 eurootjes helemaal voor me gerepareerd en je ziet er echt helemaal niks meer van! Extra laten lijmen en nu is ie nog sterker dan ervoor...maar mocht ie weer kapot gaan> ik weet de schoenmaker wel te vinden!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 10:42

Toch wel raar eigenlijk ... één flinke ruk en zo'n riempje is door midden. Ik ga denk ik morgen maar even langs van Rijs, moest er toch nog ff heen, en hoop dan maar dat ze het hebben. Keelriem is nl. ook al een keer kapot geweest (en niet super gerepareerd), dus dan is 'ie tenminste weer even helemaal mooi.
Iemand een idee hoeveel dat ongeveer gaat kosten zo'n kieffer kopstuk *als ze ze hebben* ?
En anders kan het gelukkig iig nog bij de schoenmaker worden gereapareerd (iemand die een goede schoenmaker weet daarvoor in Zoetermeer ?).

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:55

Ik heb nog enkele nieuwe Engelse liggen.
Dat het afbreekt heeft niet zozeer te maken met de kwaliteit maar met de kracht die erop komt. Met normaal gebruik zal dit nooit kunnen afknappen...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:57

Bij Divoza verkopen ze wel de eigen merk los

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:42

jeempie ik heb net een kieffer hoofdstel gekocht.. en dan hoor je er zulke nare verhalen over.. maar goed dit was nog wel een hoofdstel van de oude kieffer kwaliteit volgens de ruitersport zaak..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 12:54

Het zijn hele fijne hoofdstellen hoor, _Margarita_ Knipoog
En harnessmaker, wat bedoel je precies met 'nieuwe engelse' ?

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:55

Nieuwe kopstukken (en meer!) gemaakt van het beste engelse leer.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:54

Mr.Ed in Maasland heeft al dat soort dingentjes los te koop. Oa. losse Dobert en Stubben onderdelen, weet alleen niet of ze ook Kieffer hebben.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:22

joep had zijn keelriem een keer iets te flink aangevreten, heb toen gewoon een nieuwe gekocht bij de ruiterzaak..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 18:44

Iemand een idee hoe veel zo'n ding kost ??

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:48

Ik heb tijdje geleden kieffer kopstuk besteld bij divoza kostte tussen 10 en 15 euro, weet niet meer precies hoeveel.
Je kan bij divoza aangeven welk merk en welk model. als ze het niet op voorraad hebben bestellen ze het voor je.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 09:10

Ow super, dan doe ik dat gewoon als ze het bij Van Rijs niet hebben Haha! Tnx Ja !!