'normale prijs' hooi/stro per ton.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyona

'normale prijs' hooi/stro per ton.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 18:33

Weet iemand of er een lijst is van de prijzen van hooi/stro per ton? Het gaat mij niet echt om dagprijzen maar meer om gemiddelde prijzen (dus voor het hele jaar door). Dit i.v.m. een afspraak maken met leveranciers om het jaar door te leveren tegen eenzelfde prijs per ton.

Tanja

Re: 'normale prijs' hooi/stro per ton.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:30

Ik weet niet van het bestaan van een lijst af, iedere hooiboer hanteerd zijn eigen prijzen en per provincie wil het ook nog wel eens verschillen.

Ik betaal hier (midden Drenthe) voor een ton hooi (1000kg dus) iets meer dan €75.- een baal hooi van 300kg kost bij onze hooiboer €25.- (toevallig vandaag weer 3 ton laten brengen Haha! )

Stro weet ik niet precies, onze paarden staan 24/7 buiten en als er dan 1 binnen moet dan staat die op Hemparade of ander hennepstrooisel.
2 jaar geleden had ik nog wel stro en toen betaalde ik voor 1 baal van 300kg €15.- maar ja, dat was 2 jaar geleden, geen idee hoe het nu is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:47

Ik betaalde voor 1 baal stro eerst 1.50 en nu 2 euries. Einde seizoen is het duurder.
Ik zou als ik jou was gewoon zeggen, ik neem .... balen af tegen een prijs van bijv. 1.50 per baal. Deze prijs is dan een jaar geldig.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:19

wij kopen het stro met 3 personen en de stroboer bremgt dan een vrachtwagen vol(ik weet niet hoeveel ton dat is) maar de laatste keer hadden we 192 balen en dat kwam op 1,73 per baal. hooi haal ik op mijn oude stal en daar betaal ik 2,50 per baal

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:22

Hier rekenen ze ongeveer 1,85 per baal als het per vrachtwagen wordt aangeleverd!> stro....hooi komt hier op 2 euro ongeveer

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 18:13

Het gaat mij echt om de prijzen per ton (dus niet per pakje...). De prijs in Drenthe ligt megaveel lager Tanja, die prijzen zijn hier echt ondenkbaar..

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:22

dat is heel moeilijk te zeggen Kyona.
de prijzen zijn elk jaar anders, het ligt er maar net aan wat voor zomer we hebben gehad en hoe het hooi en stro is gegroeid.
is er te veel aan stro en hooi zullen de prijzen laag zijn is er te weinig zullen de prijzen hoog zijn.
de vooruitzichten voor dit jaar zijn dat de prijzen over het algemeen hoger zullen liggen dan vorig jaar doordat de brandstof duurder is geworden en daardoor ook de gewas middellen.
en tijdens het oogst seizoen ben je afhankelijk van de prijzen op de termijn markt dus wie nu al een uitspraak durft te doen is helderziende of een dief van eigen portomenee of die van jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:17

geen idee...maar wel veel lager dan dat tanja zegt ja..maar in drenthe is er veel aanvoer in stro en in het zuiden en westen niet Knipoog wij hebben iets van 1,25 per pakje betaalt..maar daar heb je niets aan Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:52

Ik woon nu bijna 3 jaar in Drenthe, daarvoor woonde ik in het westen (omgeving Amsterdam) en daar betaalde ik vrijwel het zelfde hoor, hooi kan je uit alle hoeken van Nederland laten komen maar dan gaat het niet over baaltjes van €1.25 tot €2.- dan heb je het wel over balen van een paar 100kg per stuk, die kleintjes halen de 5kg meestal nog niet eens en zijn in verhouding vaak ook veel duurder.

TS kijk eens op Marktplaats, daar wordt erg vaak een paar ton aangeboden, dan kan je een beetje een prijs bepalen.
Ik heb het geluk dat mijn hooiboer een dorp verderop zit, die hooit maar voor 3 klanten, allemaal met 5 tot 20 paarden per klant dus hij is snel klaar, slaat ook het meeste voor ons op en zo hebben wij het hele jaar door hooi en hij is verzekerd van afname, misschien dat het daarom bij ons wat goedkoper is?

@Piggeljay, wij hebben de prijs voor dit jaar al gehad, weer €25.- per baal van 300kg net als vorig jaar en het jaar daarvoor, heb ik soms heel veel geluk dan? Haha!