3 in 1 beschermers...vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

3 in 1 beschermers...vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 16:26

Hi

Ik wil met Lady gaan springen na de bevalling en wil haar benen zo goed mogelijk beschermen. Ik heb wel peeskappen, maar eigenlijk passen die niet helemaal lekker en is dat ook de reden dat ik ze eigenlijk nooit gebruik.
Nu zag ik op een foto dat iemand 3 in 1 beschermers gebruikte.
Nu mijn vragen:

1. Wat is precies de werking hiervan?
2. Zijn ze ruim verstelbaar (Lady is een friesje)?
3. Welke merken verkopen de 3 in 1 beschermers?
4. In welke prijsklasse moet ik denken?

Kyona

Re: 3 in 1 beschermers...vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:18

Als je paard aantikt, zou ik sowieso voor peeskappen gaan want die beschermen een stuk beter. Ben je goedkoper uit om passende te kopen. De 3-in-1 beschermers zijn vrij prijzig. Bij een Fries zou ik er niet gauw aan beginnen, omdat het gauw schuurt onder de kogel. Had ik met een kwpn-er al: werd kaal en kans dat het open gaat. Bij een Fries zit daar veel haar en dat zou ik zonde vinden. Bij warm weer gaan ze er ook meer onder zweten.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:23

ik heb de 3 in 1 van action voor mijn kruising fries/clydesdale. ik gebruik ze eigenlijk alleen als ik m los gooi(omdat de omheining van de bak erg gevaarlijk is) of als ie voor de wagen loopt. Als ik naar het strand ga zijn ze niet praktisch omdat ze lood zwaar worden door het zeewater. Bij springen zou ik dus eerder gaan voor goed passende peesbeschermers, die zijn ook van harder materiaal. Mijn paard had door aantikken van zijn ijzer al een gat gemaakt in de beschermer. En ze zijn erg prijzig dus ik was niet echt blij(85,- per 2 stuks).

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 18:53

Dus ik moet eigenlijk voor peesbeschermers gaan.
Dan heb ik dus weer een andere vraag:

Welke merken vallen dan vrij ruim?
Ik heb nu BR, maar deze zitten niet super.
Hoe vallen die van HH, Eurostar en/of Norton?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:08

Eskadrons zitten beter weet ik uit ervaring dan BR's. Maar ze zijn dan ook een stuk duurder...

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:34

Eskadron valt veel kleiner en passen dus meestal niet bij een Fries. Ik zou voor de Veredus beschermers gaan als je de BR niks vindt. Veredus valt groter.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:42

In welke prijsklasse vallen deze?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:26

ik zou gewoon naar de ruiterzaak gaan en daar je vraag voorleggen. kun je gelijk vergelijken qua prijs en hoe groot ze vallen. Ik ben bij mister ed geweest in maasland om op zoek te gaan naar strijklappen( dus geen peesbeschermers) in de maat extra full maar die zeiden dat die er niet zijn dus dan zou ik ook groot vallende maat full moeten hebben. Dus ik blijf dit topic even volgen