Verzorgster ja of nee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

Verzorgster ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 12:41

Hoi,
Ik heb een pony van 25 jaar. Zodra ze het land uit gaat gaat ze gelijk eten en is dan heel moeilijk om weer mee te nemen. Is dit nog af te leren.
Ze stond laatst ook even in een andere stal, ze werd helemaal knettergek. Terwijl ze vroeger het haar helemaal niks uitmaakte.

Ik doe niet zo veel meer met haar, af en toe een rondje buiten. Zou het goed zijn om voor haar b.v nog een verzorgster te gaan zoeken. Ik heb namelijk nog een jonger paard. Vind het zoeken van een verzorgster ook wel moeilijk. Je weet nooit hoe trouw ze zijn en hoe ze met je paard omgaat. Mijn pony is natuurlijk ook al wat ouder.

Jessica

Kyona

Re: Verzorgster ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:21

Het land uit en dan eten? Wat eet ze dan???? Zou het juist andersom verwachten, op de weg/erf is toch niet zoveel te eten...
Als het goed gaat met je pony en altijd buiten loopt is een verzorster misschien niet nodig voor het beweging geven. Poetsen/aandacht vinden ze vaak wel leuk. Handigste is als iemand die je kent je helpt, omdat je dan weet met wie je te maken hebt en afspraken kunt maken.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:52

Ik snap het verhaal van het eten als ze uit de wei komt ook niet helemaal, kun je dit wat meer toelichten?
Voor oudere ponies/paarden is het wel goed om geregeld te bewegen, maar zoals Kyona al zei, als ze altijd buiten loopt krijgt ze beweging genoeg, poetsen en aandacht is natuurlijk (bijna) altijd fijn! misschien dat je gewoon een (klein?) meisje zoekt wat alleen wat wil poetsen en tutten enzo?

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 12:58

Nou als ik d'r uit het land haal dan gaat ze gelijk op het paadje eten of in de berm, daar staat namelijk meer gras dan in het land. Als ik d'r uit de stal haal en we komen op het paadje richting land dan gaat ze dus ook eten en dan is ze zo sterk, je krijgt haar dan amper mee. Ze snokt je gewoon mee.
Dit deed ze eerder nooit zo. Komt misschien dat ze wat ouder wordt. Poetsen doe ik haar regelmatig vooral nu in de verharing.

Jes

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:51

jessica23 schreef:
Nou als ik d'r uit het land haal dan gaat ze gelijk op het paadje eten of in de berm, daar staat namelijk meer gras dan in het land. Als ik d'r uit de stal haal en we komen op het paadje richting land dan gaat ze dus ook eten en dan is ze zo sterk, je krijgt haar dan amper mee. Ze snokt je gewoon mee.
Dit deed ze eerder nooit zo. Komt misschien dat ze wat ouder wordt. Poetsen doe ik haar regelmatig vooral nu in de verharing.

Jes

Nou, dat doen heel erg veel pony's! Waarschijnlijk is het gras ineens véél lekkerder dan eerst, en véél lekkerder dan in het land! Vingers aflikken. Probeer je pony gewoon niet te laten eten, en het hem af te leren. Want hij/zij mag niet zomaar in het gras duiken, lijkt me.

Verder over die verzorgster snap ik niet helemaal. Idd zoals de rest al zei ^^. Als ze genoeg beweging krijgt en je d'r genoeg aandacht geeft en lekker poetst dan is er denk ik niks aan de hand. En dan heb je denk ik geen verzorger nodig.
Veel succes ermee!

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 16:02

Nou over die verzorger, ik dacht misschien is het leuk als er nog wat gereden wordt met d'r.

En hoe leer je zoiets af zo in het gras duiken. Ze is echt heel sterk en ik laat het wel steeds niet toe maar toch doet ze het elke keer weer.

Jes

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:06

Proberen écht streng tegen haar te zijn. Waarschijnlijk ben je nog te zacht tegen dr. Jij wilt niet dat ze daar gaat eten, dan moet het ook niet gebeuren!

En over de verzorgster. Heb je zelf genoeg tijd om je oude paardje nog voldoende tijd te geven? Zo ja, dan zou ik geen verzorgster zoeken. Nee? Dan kan je wellicht proberen om iemand te vinden die het leuk vind om een oudje af en toe wat beweging te geven.