hoi, ik zou graag van iemand of van meerdere hun mening willen over de prijs die gevraagd mag worden voor deze fries:
gitzwarte merrie van ik dacht 8 jaar. nu veulen. met papieren maar ik weet op dit moment nog geen namen uit de papieren. ernstige zomer eczeem waardoor ze nu vrij korte manen heeft. de lengte is nu ongeveer van bijv een kwpner die word bijgehouden. ze is vorig jaar op een paardenmarkt gekocht goedkoop en bleek drachtig. ze had een grote korst op haar achterbeen waarschijnlijk omdat ze ene tijd heeft vast gestaan aan een touw die in haar been is gesneden. nu zie je hier niks meer van en je merkt er ook niks van. paar weken voor haar bevalling is ze ziek geweest erge diarree en daardoor nu vrij mager. ze mag niet aangespannen lopen want wat ik heb gehoort gaat ze dan flippen. ze is wel verkeersmak. deze merrie kan nog niet zoveel onder het zadel. wel stap en draf en ook wel wat middendraf maar daar moet je niet teveel van voorstellen. ze is eigenlijk gewoon recreatief gereden. galop onder het zadel wil bijna niet. waarschijnlijk is dit nooit gedaan. als je erg veel moeite doet dan lukt het wel maar moet nog erg veel aan gedaan worden. ze is erg lief en kan ook met andere paarden overweg. ik hoop dat je met deze info wat kan. je mag me ook de prijs pben. en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. dit paard kmot te koop te staan als ze is aangesterkt en het veulen er vanaf is. ik zit er aan te denken om deze merrie te kopen omdat het erg goed klikt. ik heb er eind vorig jaar een paar keer op gereden en ondanks dat ze stijf is en niet veel kan heb ik erg veel schik met haar. maar de prijs zal mede bepalen of we het gaan doen. de rest vna de kosten kunnen we allemaal betalen ook onverwachte dingen. dus daar hebben we goed over na gedacht. ik wil dus eigenlijk graag een richtprijs voor deze merrie weten. dus ik hoop op serieuze reacties. alvast bedankt!!!!
hoi sylvia, ik vind t nog al wat hoor!! Koop je geen hoopje ellende?? Maar goed je hebt een klik met haar dius je bent al verkocht. Ik denk dat de waarde niet echt hoog ligt: ernstige zomereczeem( is een ramp he??), niet goed ingereden, vrwaarloosd, in draad gezeten, kan niet voor de wagen waarschijnlijk ook trauma...... ik zou niet meer neertellen dan 1000,- en dat vind ik eigenlijk al te veel. Ik zou nooit voor dit paardje gaan en dan heb ik nog geen foto gezien. Maar goed als jij een klik hebt met het paardje en er voor wil gaan wie weet hoe het paardje op knapt en voor een maatje voor het leven wa tis dan te duur????? Succes in ieder geval
hoi, het is niet zo dat ze nu verwaarloosd is hoor. ik weet dat ik haar een goed huis kan bieden en het klikt enorm. ik weet zeker dat ik er ook wat uit kan halen. ze zal nooit hoog niveau kunnen lopen maar ik kan onwijs fijn met haar rijden. ze is nu aan de magere kant doordat ze toen diarree heeft gehad en hoog zwanger was. dus die combinatie was niet zo fijn. en een hoopje ellende nee dat denk ik niet. er moet wel het een en ander aan gedaan worden en als ik de zomereczeem behandel en haar bescherm met een deken dan heeft ook zij daar minder last van. degene van wie ik haar wil kopen heeft haar zelf niet toe getakeld zij is door omstandigheden bij hun per toeval gekomen. ik weet dat ze goedkoop is gekocht maar ik weet niet voor hoeveel. ze was toen dus al drachtig. ik vind haar echt leuk maar ik wil niet zomaar zoveel geld voor haar uitgeven. dan kan ik beter een goede fries kopen die wel alles al kan maar ja dan heb ik die klik nog niet. ik vind dit echt moeilijk. maar 1000 euro is dat al teveel voor haar. want aan haar been mankeert ze nu absoluut niks meer. en de galop gaat ook wel lukken. en als ze vaker gereden word dan word ze ook soepeler. ik weet niet wat ze ervoor wil hebben. ik heb het wle gevraagd maar ze wist het zelf ook nog niet. ze heeft nu ook een veulen dus kan ook nog niet weg.
1000 euro vind ik echt teveel. Je zegt dat ze te koop komt te staan, maar ik vraag me af wie een paard met zoveel problemen wil kopen! Ondanks alles is het wel duidelijk dat je weg van haar bent, dus dan moet je het misschien maar doen. Dan kun je haar in ieder geval een fijn leven geven.
45u
Geplaatst: 30-04-05 13:07
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Net wat Japke zegt: zit er een goed papier bij? Zomerexceem zou ik trouwens niet te happig op zijn. Tenzij je aan de kust woont, dan kan je het wagen met de juiste voorzorgsmaatregelen.
Ik denk persoonlijk dat je zelf goed moet nadenken wat je wil geven. Wij kunnen wel allemaal bedragen noemen enzo maar we hebben het paardje nog nooit gezien, op foto niet en al helemaal niet in het echt. En de een zou zeggen dat het paard veel waard is voor hem/haar en heeft er meer voor over dan de ander. Ik persoonlijk vind het heel belangrijk dat het klikt met je paard en dat het een vriendelijk paardje is. Dat ze die 'problemen' heeft moet je dan maar genoegen mee nemen. En zoals je zelf ook al aangeeft kan er nog een hoop verbeteren/verbeterd worden. En het paardje heeft het dus al niet goed gehad, ik zou haar dan graag een goed tehuis willen geven. Jij weet dat het klikt en dat je het een leuk paardje vind, gun haar dan nog een leuk leven. Wie weet koopt anders iemand anders haar die haar weer slecht behandeld. Ik zou er dus heel goed over nadenken als ik jou was en als de prijs voor jou okay is (hoe hoog of laag deze dan ook mag zijn) zal ik er zeker voor gaan! Dan zijn jij en het paardje gelukkig. Veel succes! en laat even horen wat je besloten hebt...
Kijk eens op het www.friezen.messageboard.nl daar zijn verschillende mensen die o.a. helpen met het zoeken en adviseren van friezen paarden! Ik hoop dat je daar iets aan heb....?