Dat het door verveling zou komen is niet altijd waar, iedere wever heeft daar een andere oorzaak voor.
Mijn paard weeft op stal (en is een boxwalker, headshacker en zuigt lucht, noem maar op en hij doet het allemaal) en bij hem is het absoluut geen verveling, het is eerder onrust maar wat weven betreft ook vaak aandacht trekkerij. Als hij mij bij een van de andere paarden in de stal alleen maar hoort dan begint hij al.
Ik heb alle paarden vorig jaar in het voorjaar naar buiten gezet, dag en nacht en dat beviel zo goed dat ze niet meer naar binnen zijn gekomen.
Het leven in de kudde doet hem zo goed dat al die problemen zijn verdwenen, zet ik hem nu weer een nacht op stal (heb het geprobeert) begint hij weer van voor af aan dus bij mij blijven ze gewoon met zijn 7en lekker buiten, veel natuurlijker en ze reageren er allemaal erg goed op en vooral het wevende (etc.) paard. (daar moet je natuurlijk wel de mogelijkheid toe hebben om hem 24/7 het hele jaar door buiten te zetten, kan en mag niet overal)