De afstand tussen hindernissen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

De afstand tussen hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 19:46

Omdat ik de laatste tijd nooit meer parcourtjes spring, ben ik spontaan vergeten hoe je ook alweer uit kunt meten hoeveel galopssprongen er tussen de hindernissen moeten komen te zitten. Als ik een dubbelsprong maak is dat wel erg handig om te weten doordat ik anders misschien met paard en al in de hindernis belandt Clown
Wie kan mij helpen?

Countrygurl

Re: De afstand tussen hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:37

De instructeur doet het altijd met grote passen. En ze staan altijd goed haha Tong uitsteken

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:42

Ik weet niet wat voor paard je hebt dus kan je zo geen afstand geven. Maar misschien kun je het ook zelf uitvogelen. Leg twee balken neer, 1 bij m en 1 bij f bijvoorbeeld. Tel het aantal galopsprongen tussen die balken. Dan kun je ze ook dichterbij doen, ik zou zeggen zo'n 9 meter. Tel het aantal galopsprongen, pas de afstand tussen de balken desnoods aan en als de afstand goed staat voor 2 of drie galopsprongen dan kun je er hindernisjes van maken. Succes!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:20

Normaal gesproken staat in een buitenparcours de dubbel met ong. 7,5 meter op 1 galopsprong, en met 10 a 10,5 op 2 galopsprongen. In een binnenbak (of in een gewone 20 bij 40 bak!) staat het over het algemeen wat krapper.
Je kunt in eerste instantie de dubbel wel iets dichter bij elkaar zetten, dan kan je paard er wat makkelijker uitspringen. Mocht je echt op wedstrijd een parcours willen springen dan is het wel handig om bovenstaande afstanden een keer geoefend te hebben!

En om te leren opmeten:
Meet met een lint 1 meter op, en kijk wat voor grote pas je moet nemen om op een meter een stap te nemen. Als je dit een paar keer doet dan kan je al lopend de afstand gaan meten.