Veilige schoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Veilige schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 15:57

Ik vraag me af welke schoenen er veilig zijn met paardrijden naast laarzen en jophurs.

Meestal rij ik met gympjes (Diane, FOEI!!! Whoosh! Haha!), maar ik heb ook stevige schoenen (soort bergschoenen). Zij deze schoenen veilig om mee te rijden (met chaps Knipoog)?

Ben ik gewoon nieuwsgierig naar Lachen

KellyenXena

Re: Veilige schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:59

Vaak zijn deze schoenen toch nog te breed en hebben ze teveel profiel om veilig mee te kunnen paardrijden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 16:00

Maar veel profiel voorkomt toch juist het doorschuiven in je beugel? Of heb ik het dan helemaal mis? Lachen

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:02

Een hakje voorkomt doorschuiven Knipoog
Veel profiel kan er mijns inziens juist voor zorgen dat je moeilijker je beugel uitkomt als je valt .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:03

Ligt aan de beugel Haha! Ik rij met Ariat Cascade, en rij western. Zou het met dressuur niet durven, maar met een gewone jodhpur schiet ik zo door mijn westernbeugel heen, hak of geen hak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:08

Veel profiel verhindert idd het makkelijk vrij komen van de beugel bij een val.
veel beugels zijn ook nog eens te smal en dan zit je aan de zijkanten klem.

Zelf rij ik ook met berschoenen, maar heb veilighiedsbeugesl, die zijn breder en klappen open als je erin blijft haken bij een val.

Maar speciale rijschoenen hebben denk ik wel minder profiel, ook de wat uitziende als bergschoen, of heb ik dat mis?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 16:15

Hmmm, dan toch maar jophurs kopen... Heb een jonge merrie en heb er weinig zin in om erachteraan te vliegen Clown

Maar van Stan ben ik ook erg regelmatig gevallen (gympjes aan) en ben ik nooit blijven hangen in de beugels (*klopt het af op ongelakt hout* Haha!).

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:21

ik rij meestal met blundstone laarsen/schoenen een australische rijschoen/laars.
het voordeel daarvan is dat je ze ook gewoon op stal kan dragen en er mee kan rijden

ikotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:30

hey
nou ik rijd met een soort bergschoenen en chaps in de winter (jophurs zijn dan te koud) en die hebben ook veel profiel en een hak maar zijn speciaal gemaakt voor paardrijden!
ze zijn wel breed dus rijd je met kleine beugels dan moet je het niet doen
xxx
iko

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:52

runningkawa schreef:

Maar speciale rijschoenen hebben denk ik wel minder profiel, ook de wat uitziende als bergschoen, of heb ik dat mis?

Zelf heb ik nog Ariat stal/rijschoenen.. Zien er inderdaad wat meer uit als 'bergschoen' met wat minder profiel.Ze zijn ook niet zo breed. Toch rijd ik er alleen maar mee met hoge nood,het liefst helemaal niet Knipoog