merano dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesian

merano dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 10:57

Wie heeft er ervaringen met het Merano dressuurzadel van zadelmarkt. Ik vraag het voor een meisje dat op zoek is naar een dressuurzadel voor niet teveel geld. Op de foto ziet het zadel er best mooi uit maar dat kan natuurlijk bedrog zijn. Ik weet dat je voor dat geld geen kwaliteitsmerkzadel koopt maar ik ben benieuwd naar de zit, pasvorm e.d. Alle reacties zijn welkom.

Esther_

Re: merano dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:39

Ik zag dat zadel gisteren ook bij de ruitersportzaak bij ons in de buurt. Zag er heel mooi uit. Volgens mij was het een middenklasse zadel. Verder heb ik er nog geen informatie over gevraagd.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:15

hm gebruik het sticky eens over de zadels van zadelmarkt Nagelbijten / Gniffelen....
kweet nie hoe het zit met de Merano's maar voor de rest schijnen het niet echt goede zadels te zijn...
Ik wil ook n dressuurzadel, maar na het lezen van deze topic's heb ik toch maar besloten om even door te sparen voor een Wintec zadel...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:33

Ik rijd met een Merano. Ik moet zeggen dat het perfect zit... mijn rugklachten zijn stukken minder geworden sinds ik met dit zadel rijdt. Ik rijdt ermee op 3 verschillende paarden (wel met een bontje omdat hij niet helemaal perfect lag), en 2 ervan doen het er eigenlijk super op. Het zadel lijdt wel veel, wat ik bedoel is: het is geen klafsleer, maar het is wat je zegt: dat weet je zelf ok wel als je een zadel voor dat geld koopt.
Ik heb het afgelopen weekend mijn fjord mét dit zadel, maar zonder bontje gereden en die heeft nu ineens drukplekken.. Ik vind zelf dat het zadel niet te strak zit ofzo, maar goed, nu blijkt dan toch dat het niet helemaal goed ligt.( ze is de laatste tijd veel afgevallen, en daardoor iets ingevallen rond de schoft). Ik hou haar rug nu goed in de gaten, en rij dr van de week weer met het oude zadel. Thuis rijd ik nu zonder zadel op haar.. omdat dat andere zadel niet zo geod is voor mijn rug... ik wacht af. over een week gooi ik toch weer min merano erop (in overleg met mijn instructrice), en dan wacht ik af. op het moment dat bljikt dat ze stijf wordt op de een of andere manier, ga ik meteen kijken voor een ander zadel... (op de 2 kwpners ligt ie wel goed)