Ik rijd met een Merano. Ik moet zeggen dat het perfect zit... mijn rugklachten zijn stukken minder geworden sinds ik met dit zadel rijdt. Ik rijdt ermee op 3 verschillende paarden (wel met een bontje omdat hij niet helemaal perfect lag), en 2 ervan doen het er eigenlijk super op. Het zadel lijdt wel veel, wat ik bedoel is: het is geen klafsleer, maar het is wat je zegt: dat weet je zelf ok wel als je een zadel voor dat geld koopt.
Ik heb het afgelopen weekend mijn fjord mét dit zadel, maar zonder bontje gereden en die heeft nu ineens drukplekken.. Ik vind zelf dat het zadel niet te strak zit ofzo, maar goed, nu blijkt dan toch dat het niet helemaal goed ligt.( ze is de laatste tijd veel afgevallen, en daardoor iets ingevallen rond de schoft). Ik hou haar rug nu goed in de gaten, en rij dr van de week weer met het oude zadel. Thuis rijd ik nu zonder zadel op haar.. omdat dat andere zadel niet zo geod is voor mijn rug... ik wacht af. over een week gooi ik toch weer min merano erop (in overleg met mijn instructrice), en dan wacht ik af. op het moment dat bljikt dat ze stijf wordt op de een of andere manier, ga ik meteen kijken voor een ander zadel... (op de 2 kwpners ligt ie wel goed)