Sinds vorige week vrijdag staan de paarden weer op het land, en dat dan 24 uur per dag. Ze hebben maar een kleine maand alleen smiddags en sochtends erop gestaan en dan snachts binnen, terwijl dat normaal eerst 3 maanden ong. duurde.
Nu komt erbij dat mijn pony altijd op stal heeft gestaan op een manege, waar ze dan af en toe buiten stonden.
De eerste keren dat hij in het land stond kwam ie gewoon naar me toe als ik hem riep. Maar vrijdag stonden ze dus gewoon weer sinds 2 weken denk ik ongeveer weer op het land, maar ik ging toen net weg en mijn verzorgsters deden hem. Vrijdag kregen ze hem niet te pakken met hulp, en hebben ze hem laten staan, zaterdag eveneens, en zondag hadden ze hem dan wel met veel opjagen
.Maandag dat ik weer kwam liep ie meteen naar me toe, maar vanaf dinsdag heb ik hetzelfde probleem, hij loopt gewoon van me weg en je kan het maar bekijken!
De pony zelf is heel gestresst en je kan pas wat met hem als ie jou vertrouwd, hij vertrtouwde mij ook en hinnikte zelfs naar me!
Tot nu toe haalde we hem steeds uit de wei door hem in te sluiten of op te jagen. Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet omdat het angst opwekt, lokken lukt niet, al gooi je alle hekken van de wei open hij trapt er niet in het is een hele slimme.
Ik dacht ook dat het door de eentonigheid van werken zou komen, in het begin deed ik iedere dag wat anders en heb de laatste 3 weken nogal veel gereden.Expres gister en eergister al wat anders gedaan, en ook gewoon wat rustiger aan.
Maar ik heb in de bak hetzelfde gedaan, hij luisterd wel naar me evengoed, maar als ik vraag om naar me toe te komen want daar had ik een commando voor, keek ie alleen naar me echt op zo'n manier van: Waarom zou ik komen?
Hij kwam alleen als ie werkelijk ook zeker wist dat ie lekker voer zou krijgen, en als ik in de deuropening stond deed ie geen moeite om door me heen te drammen voor het eten wat ie normaal wel altijd deed.Deed ik een stap naar achter, toen kwam ie wel door met een ruime boog om me heen te lopen
.De dag erop: Langs de weg met hem gelopen, als hij me niet vertrouwde zou dat toch niet goed gaan? (opzich is ie superverkeersmak)
Daarna heb ik hem in de bak losgelaten gewoon om te kijken hoe het nou eigenlijk pcies zat, en de helft afgezet. Ik ging in het midden zitten en maakte me heel klein met me hoofd naar beneden en had wat voer in me zak. Het duurde een klein half uurtje voor hij naar me toe kwam, hij wilde het voer, en ik hief heel lichtjes mijn hand op ter hoogte van zijn halster, dan draait ie dus meteen zijn hoofd weg. Ook is aaien niet mogelijk
, wel durft ie als ik dichtbij voer neerleg het te eten, zolang ik ook maar niet beweeg!!! want dan is ie dus weg!Of wat hij ook doet, is dreigen! Toen ik zo op de grond zat en hij stond voor me tilde hij ineens een voorbeen op!!
En ervoor onder het poetsen stond hij in het begin ook nog te dreigen met zijn achterbeen!!
Ik snap hier niks van en het doet me ontzettend pijn aan mijn hart, ik voel egt ontzettend klote!
Wat moet ik hiermee, hij lijkt wel van me vervreemd van de ene op de andere dag, ik wil er alles voor doen om het weer goed te krijgen want het is een superpony.
Ik heb al de tip gekregen gewoon iedere dag de hele middag in dat land te gaan zitten met wat lekkers als ie komt dat geven en weer weg.En gewoon even niet meer eruithalen, gewoon een weekje vakantie of langer ofzo.
Hij heeft tenslotte nooit zoveel in het land gestaan, hij kan de vrijheid geproefd hebben, maar ik ben bang dat al het vertrouwen gewoon weg is
.Wie weet wat ik het beste kan doen? zodat alles weer in oude staat komt?
Alvast bedankt....
(sorry het is beetje lang geworden)
[/edit]