2 vraagjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

2 vraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:02

ik heb 2 vraagjes Haha!

1. ik ben deze week mijn paardje even elke dag aan het longeren(op maandag en vrijdag na) maar mijn vriendin zei dat dit niet goed is...
ik heb dit al weer eens gedaan toen ze last van haar rug had en ze niet mocht rijden moest ik wel longeren, maar deze keer heeft ze niks maar wil ik eens een beetje afwisselen.. Maar kan dat kwaad? volgende week maandag heeft ze vrij en die dinsdag ga ik weer rijden... Maar maakt het uit dat ik haar zaterdag en zondag longeer?

2. ik wil een mooi krullende staart... maar is het erg als die vlecht er elke dag in zit? ik doe hem wel uit met rijden enz. en elke dag opnieuw en als ik niet kom dan blijft hij uit maar kan het kwaad als er elke dag een vlecht in de staart zit? en als ik een dagje niet kan komen en hij blijft er 2 dagen in zitten is dat dan erg?

Anoniem

Re: 2 vraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:06

1. het is beter dat je je pony longeerd dan dat je hem stil laat staan. dus mijn andwoord: Ja Knipoog
2. je kunt beter de ene dag wel een vlecht doen en volgende dag niet dan breken de haren niet snel af...of wassen en dan een vlecht erin en laten drogen...dan kome er veel krulle in die er voorlopig niet meer uitgaan Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:14

1. Nee hoor dit kan geen kwaad. Zolang je haar maar geen uren rond laat draven aan de longe.

2. Nee hoor. Er zijn heel veel mensen die een vlecht er langer in laten zitten om de staart mooi vol te krijgen. Zodra je hem maar vaak genoeg eruit haalt en hem geen weken laat zitten, is het goed.

Niets om je druk te maken dus Knipoog

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:17

1: Kan geen kwaad. Is zelfs goed voor jepaard.
2: Als je paard op de wei staat, zou ik het niet doen. Er zijn al weer enkele vliegen en als je paard ze wilt wegjagen met zijn staart, kan hij zichzelf pijn doen. Ik zou de staart gewoon los laten hangen.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:29

1. kan geen kwaad
2. wat heeft je paard aan een krullende staart?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:38

Sjonniej schreef:
1. Nee hoor dit kan geen kwaad. Zolang je haar maar geen uren rond laat draven aan de longe.

doe ik niet! maximaal longeer ik een half uurtje maar meestal maar 15 minuten(is best wel pittig)

\
vivanes schreef:
2: Als je paard op de wei staat, zou ik het niet doen. Er zijn al weer enkele vliegen en als je paard ze wilt wegjagen met zijn staart, kan hij zichzelf pijn doen. Ik zou de staart gewoon los laten hangen.

m'n paard kan/mag nog niet op de wei... maar in wei gaatie dan wel uit hoor...

petrabonanza schreef:

m'n paard heeft er niks aan, maar ik vind het mooi Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:44

petrabonanza schreef:
1. kan geen kwaad

wat heeft een paard aan al die setjes, daar staan ook 100-den topics over welke kleur mooi zou zijn (en ja ook ik heb me schuldig gemaakt aan de 'welke kleur zou bij mijn pony staan' zever Nagelbijten / Gniffelen)

1: nee hoor, beter dan stilstaan!
2: ik zou hem er wel regelmatig een paar uurtjes uit laten, das beter voor de haren Lachen en inderdaad in een vlecht laten opdrogen zorgt ook voor de nodige krullen!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:12

1. Longeren is juist goed, krijgt je paard de kans om zijn rug beter te gebruiken als jij er niet op zit. Voor mijn traning, moet ik juist om de dag longeren. En leuke afwisseling voor je paard.
2. Is ook niets mis mee. Haal hem er wel zo nu en dan even uit. Als je het er te lang in laat zitten, kunnen de haren afbreken. Kijk ook even of je paard het op stal geen probleem vind, anders kan hij nog gaan schuren ook.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:29

Als je voor de afwisseling wil longeren lijkt het me voor het paard niet echt leuk als je dan ineens elke dag gaat longeren. Ik zou dan eerder het longeren en rijden afwisselen (om de dag ofzo).