Wat zoude jullie kiezen(type verzekering)SPOED!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princess

Wat zoude jullie kiezen(type verzekering)SPOED!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:53

Zal eerst even het verhaal voorleggen
Ik heb in het verleden al 2 paarden verzekerd gehad bij interpolis, allebei de uitgebreide verzekering, dus ook voor kreupelheden van uit binnenuit. Een van deze paarden is wegens een peesblessure ook overgenomen door de verzekering. Peesblessures vallen onder kreupelheden vanuit binnenuit, alleen de uitgebreide verzekering vergoed deze.

Nu ben ik bezig met het kopen van een paard, dit is een 10 jarige elite(=keur+prok) merrie, ik koop de merrie van de fokker. Nu moet het paard nog gekeurd worden, net hoorde ik dat de man dit paard al verzekerd had dus dan kan ik m gewoon overnemen, heeft m ook bij interpolis verzekerd namelijk. Ik weet nog niet welk type verzekering maar ik denk iig niet de uitgebreide.

Nu zat ik te denken, deze merrie is heel gezond heeft ook al het prok certificaat en is ook een zeer goede fokmerrie(heeft o.a al een goedgekeurde hengst in belgie gebracht)
Dus zal ik dan wel die uitgebreide verzekering nemen(als die al op deze manier verzekerd is dan neem ik dat zo ie zo over)
een paar voordelen voor mij om niet de uitgebreide verzekering te nemen:
-het scheelt mij veel geld, is voor mij soms als best moeilijk om rond te komen(lukt meestal wel maar wel heeel krap
-de merrie heeft het prok certificaat dus is op de fotos goed
-merrie kan altijd nog heel goed verkocht worden als fokmerrie(mocht er ooit een ernstige peesblessure ontstaan, wat ik niet verwacht)
-ik hoef het paard alleen klinisch te keuren, scheelt me een hoop geld.(moet anders weer geld bij me ouders lenen,terwijl ik nog t een en ander aan t aflossen ben)

het nadeel is dus bij een peesblessure dat ie niet word overgenomen door de verzekering, over ziektekosten hoeven we hier niet te praten wat dat doe ik er nooit bij.

wat zouden jullie doen?hebben jullie nog tips voor mij?

PS. BEGIN AUB NIET OVER DAT IK ER EEN ZIEKTEKOSTEN VERZEKERING BIJ MOET NEMEN WANT DAT IS NIET MIJN VRAAG.
Laatst bijgewerkt door Princess op 28-04-05 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jihoe

Re: Wat zoude jullie kiezen(type verzekering)SPOED!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:40

Als je nu al krap zit en moeite hebt het paard te betalen zou ik zeker kiezen voor een uitgebreide ziektekostenverzekering, hoe wil je anders foto's en dergelijke betalen mocht dat eens nodig zijn. Ik weet dat een verzekering ook niet zaligmakend is en dat het eigen risico ook niet mis is, maar zeker met grote bedragen als opname in Utrecht of grote operaties kom je er een heel eind mee

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:47

Als je niet echt strooit met geld op het moment zal ik gewoon de 'goedkopere' nemen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 19:50

petrabonanza ik neem geen ziektekosten verzekering heb ik ook al in dit topic vermeld dus begin daar dan ook niet over, dat was trouwens ook niet mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:56

Ik heb eigenlijk een andere vraag, waarom laat je het dier niet rontgenen, of is dat in de afgelopen 3 mnd nog gebeurt?

Verder zou ik het ff goed de voor en nadelen naast elkaar leggen.
Ikzelf zou persoonlijk toch voor de uitgebreiderde kiezen (al moet ik toegeven dat ik het verschil in prijs natuurlijk niet weet)

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:03

het scheelt bestveel kan ik je vertelle vonneke!!
het paard is al eens op de fotos geweest voor het prok certificaat en uit ervaring leert is dat er meestal niets verandert in die jaren.
en als we dan over peesblessures praten dan kan ik je vertelle dat die toch nauwelijks op fotos zichtbaar zijn. En dat zal ook blijken uit een buigproef als dat zo zou zijn.

ow ja antwoord op jou vraag: dan moet ik dus weer geld gaan lenen en ik heb al zo'n schuld, en het dier is gewoon echt hartstikke gezond(koop m via een goede vriend)

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:33

schop!