Zal eerst even het verhaal voorleggen
Ik heb in het verleden al 2 paarden verzekerd gehad bij interpolis, allebei de uitgebreide verzekering, dus ook voor kreupelheden van uit binnenuit. Een van deze paarden is wegens een peesblessure ook overgenomen door de verzekering. Peesblessures vallen onder kreupelheden vanuit binnenuit, alleen de uitgebreide verzekering vergoed deze.
Nu ben ik bezig met het kopen van een paard, dit is een 10 jarige elite(=keur+prok) merrie, ik koop de merrie van de fokker. Nu moet het paard nog gekeurd worden, net hoorde ik dat de man dit paard al verzekerd had dus dan kan ik m gewoon overnemen, heeft m ook bij interpolis verzekerd namelijk. Ik weet nog niet welk type verzekering maar ik denk iig niet de uitgebreide.
Nu zat ik te denken, deze merrie is heel gezond heeft ook al het prok certificaat en is ook een zeer goede fokmerrie(heeft o.a al een goedgekeurde hengst in belgie gebracht)
Dus zal ik dan wel die uitgebreide verzekering nemen(als die al op deze manier verzekerd is dan neem ik dat zo ie zo over)
een paar voordelen voor mij om niet de uitgebreide verzekering te nemen:
-het scheelt mij veel geld, is voor mij soms als best moeilijk om rond te komen(lukt meestal wel maar wel heeel krap
-de merrie heeft het prok certificaat dus is op de fotos goed
-merrie kan altijd nog heel goed verkocht worden als fokmerrie(mocht er ooit een ernstige peesblessure ontstaan, wat ik niet verwacht)
-ik hoef het paard alleen klinisch te keuren, scheelt me een hoop geld.(moet anders weer geld bij me ouders lenen,terwijl ik nog t een en ander aan t aflossen ben)
het nadeel is dus bij een peesblessure dat ie niet word overgenomen door de verzekering, over ziektekosten hoeven we hier niet te praten wat dat doe ik er nooit bij.
wat zouden jullie doen?hebben jullie nog tips voor mij?
PS. BEGIN AUB NIET OVER DAT IK ER EEN ZIEKTEKOSTEN VERZEKERING BIJ MOET NEMEN WANT DAT IS NIET MIJN VRAAG.
Laatst bijgewerkt door Princess op 28-04-05 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt