heeft iemand ervaring met africhtingstallen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

heeft iemand ervaring met africhtingstallen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:30

hey ,
omdat mijn paard steeds gevaarlijker begint te doen en het echt gevaarlijk word om te rijden, ik ben zelf niet zo heel moedig, ze steigert ze bokt ze doet gewoon alles bij het minste dat je vraagt , er is altijd protest.Ik heb er lang over gepraat met mijn ouders , ofwel haar verkopen en naar iemand die meer ervaring heeft en veel sterker dan mij , of naar vakmensen sturen voor haar slechte manieren te afleren , ik weet er zelf nog niet veel over, wat er dan zoal gebeurt maar hebben jullie soms ervaring daar mee, met ? ik wil haar echt niet kwijt , ze betekent zoveel voor mij !

groetjes vicky

Purtje

Re: heeft iemand ervaring met africhtingstallen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:34

steigeren en bokken kan op een probleemduiden in de trant van een rugblessure ik adviseer je om eerst je paard helemaal te laten checken bij een dierenarts voordat je verdere maatregelen neemt

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 19:23

ik heb haar nog maar een 5 maand daarvoor is ze goedgekeurd door de veearts , en foto's zijn getrokken, het zou me verbazen moest er iets nu in die korte tijd misgelopen zijn.wel wat ik weet is dat ze nog een wolfstand heeft.Maar je kan gelijk hebben , de veearts komt toch binnekort zal hem eens vragen om verder te onderzoeken enzo verder

maar hebben soms mensen ervaring met africhtingstallen en wat zijn jullie meningen ?

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:47

Ik heb zelf als 'kamikaze-piloot' voor een aantal africhting/handels stallen gereden.. Mijn ervaring met deze stallen is dat paarden consequent en proffesioneel worden aangepakt..Een beloning waar nodig,maar ook een correctie waar nodig.

[/edit]

Daarbij is het heel belangrijk eerst alle eventuele medische oorzaken uit te sluiten.

Mocht het paard eenmaal naar zo'n stal zijn,is het ook ontzettend belangrijk om zelf ook te leren omgaan met jouw paard.Het probleem is vaak niet het paard,maar de ruiter.Zoals je zelf al aangeeft,ben je zelf niet sterk/handig genoeg.
Dus,het paard kan het prima gaan doen onder een ruiter van zo'n stal,maar bij jou weer snel genoeg doorhebben dat je hem niet durft aan te pakken.Dan begin je weer van voren af aan.

Succes!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:59

op fotos zijn rugproblemen niet zichtbaar, en niet alleen rugproblemen. laat de da even komen leg je probleem voor en kijk wat hij ervan zegt, als er idd nix medisch aan de hand is kan je altijd nog naar een africhtingsstal. Maar zal eerst de DA er naar laten kijken, want das nog goedkoper dan naar zo'n stal dat zal je namelijk al gauw 400 euro per maand kosten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:13

KellyenXena schreef:
Mocht het paard eenmaal naar zo'n stal zijn,is het ook ontzettend belangrijk om zelf ook te leren omgaan met jouw paard.Het probleem is vaak niet het paard,maar de ruiter.Zoals je zelf al aangeeft,ben je zelf niet sterk/handig genoeg.
Dus,het paard kan het prima gaan doen onder een ruiter van zo'n stal,maar bij jou weer snel genoeg doorhebben dat je hem niet durft aan te pakken.Dan begin je weer van voren af aan.

Succes!

Quote van wijlen Willem Burgmeijer: Wil je rijk worden in de paarden? Begin een correctie/africhtingsstal. Je corrigeert het paard, bengt het eventueel op een enkele wedstrijd uit (reclame). Paard terug naar eigenaar.
Omdat de meeste eigenaren bovenstaand NIET doen, komt het paard na enkele maanden weer terug. Als africhter zet je het paard even recht (gaat steeds makkelijker) en klaar is kees.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:24

ikke schreef:

Quote van wijlen Willem Burgmeijer: Wil je rijk worden in de paarden? Begin een correctie/africhtingsstal. Je corrigeert het paard, bengt het eventueel op een enkele wedstrijd uit (reclame). Paard terug naar eigenaar.
Omdat de meeste eigenaren bovenstaand NIET doen, komt het paard na enkele maanden weer terug. Als africhter zet je het paard even recht (gaat steeds makkelijker) en klaar is kees.
[/quote]

Ik weet het Knipoog
Voor 1 stal gereden waarbij het sterk werd aanbevolen om als eigenaar ook een aantal lessen te nemen...De overige stallen hielden wijselijk hun mond Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:24

Mijn paard is ingereden bij kimmie261. Was ook abosluut geen makkelijk paard maar toen ik hem ophaalde was het op stappen en wegrijden.
Ik werd bijna elke dag op de hoogte gesteld hoe het gegaan was (ik woonde er namelijk 2 uur rijden met de auto vandaan Haha!) en ze heeft echt super goed werk afgeleverd! Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou hij zeker weer daar heen gaan!

haar website is www.noordeneind.nl

bij zadelmak maken zie je een foto en dat is mijn paard Haha!

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:07

Wij krijgen heel regelmatig paarden waar niemand meer op kan blijven zitten en krijgen die ook altijd weer helemaal goed. Eigenlijk maken wij zulke paarden weer opnieuw zadelmak, dus we beginnen weer helemaal bij het begin om het paard weer het vertrouwen terug te geven. Als het paard klaar is krijg je zelf natuurlijk ook les op je paard, zodat je zelf ook weet hoe je er mee om moet gaan. Daarnaast krijgen wij ook bijna nooit paarden terug voor hetzelfde probleem.
Voor meer info kun je kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift. Daarnaast hebben wij ook elke woensdagavond een open clinic avond waar je kunt komen kijken.