Wedstrijd en enten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wedstrijd en enten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:17

Mijn paard is wel netjes geent. Maar aangezien het entingsboekje kwijt is. kan ik dat niet meer aantonen. Mijn paard heeft in tussen tijd ook een paspoort gekregen. Nu wil ik binnen kort gaan starten.

Maar is het voldoende als ik hem nu laten enten en over een maand weer? Of zou ik dan pas over een halfjaar kunnen starten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wedstrijd en enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:24

Er moet een goed entingshistorie in je paspoort staan, dus al je entingen op tijd en de basisenting moet erin staan. Je moet je paard dus inderdaad opnieuw de basisenting geven, als hij deze heeft gehad mag je starten op wedstrijden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:31

Staat keurig in het wedstrijdreglement op de site van de KNHS.
Citaat:
Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd: a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn gegeven. b. Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:35

Ooo heel erg bedankt.

Ik had verwacht dat ik nog een halfjaar tot een jaar moest wachten. Heb ik alles geregeld en gedaan en kom ik er ineens achter dat ik het niet kan aantonen. Ook ontzettend dom van mij. Baalde al als een stekker.
Moet wel zeggen dat ik het een goede regel vind.

Maar ik begrijp nu dat ik hem in mei kan laten enten. En dan in juni zijn herhaal enting en dan zou ik daar na kunnen starten. Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:39

Ja, dat begrijp je goed.
En netjes laten aantekenen in het paspoort he!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:49

Margreet schreef:
Ja, dat begrijp je goed.
En netjes laten aantekenen in het paspoort he!

Hele diepe *zucht* Gelukkig.

Zo'n fout maak ik nooit meer. het is allemaal zo raar gegaan. Had hem laten enten maar vaccinatie boekje was weg (ook niet meer gevonden). En paspoort was aangevraagd. Was dus de bedoeling zodra ik het paspoort binnen had om het er in te laten zetten. Alleen dat is er nooit van gekomen Bloos Ging ook allemaal zo raar. Was ook ineens vehuist door omstandigheden enzo. En er ook niet maar aangedacht. Ja tot nu dan. Ben ik bezig met startkaart aanvragen. En toen bedacht ik me dat ineens.