voor welke stage zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

voor welke stage zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 15:38

Hallo bokkers!

Van de zomer mogen wij van het school (dierenzorg) 2 stageplaatsen uitkiezen. En aangeizne ik een echte paardenfan ben, wil ik natuurlijk op een paardenbedrijf werken. Haha! Maar ik heb er 2 gevonden die me aanstaan. Ik hoop dat ik ze alletwee mag doen, maar vrees van niet omdat we verschillende dieren moeten proberen als het kan.
Zeg even welke jullie intressanter vinden?

Stageplaats 1 : >>>>1 maand werken op een dressuur en fokstal, waarbij ik de training mag volgen en misschien zelfs rijden als ze me goed genoeg vind. Omdat ik zelf dressuur zou dat wel leuk zijn om dat wereldje eens te zien en leren kennen.

Stageplaats2 : >>>>> 1 maand werken bij een man die paarden geneest op een alternatieve manier met massage, accupuntuur, bloesemtherapie,..en die ook gebitsverzorging doet.
Dit vind je niet zo vaak , dus dat is misschien ook intressant aangeizen we veel medische vakken hebben.

Haha! Haha!

Zilly

Re: voor welke stage zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:40

Oei, ik zou voor 2 gaan, daar kun je een hoop van leren, maybe wel handig voor je opleiding. En voor de eerste, tsja daar kan je altijd nog stagelopen

*edit*
Je geeft zelf al aan dat je aan dressuur doet, dan is het toch een grotere uitdaging om voor stageplek2 te kiezen, misschien verander je dan wel van mening, en vind je dat leuker.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:20

Mm.. das wel een lastige keuze. Aan de ene kant, omdat je zelf dressuurt, lijkt me die optie 1 ook wel leuk. Wat je zelf zegt, optie 2 vind je niet vaak, is wel speciaal. Het is natuurlijk wat je zelf toch het meeste lokt, maar ik zou toch voor 1 gaan, lijkt mij leuker als 2.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:27

Ik zou voor optie twee gaan, lijkt me veel leerzamer en uitdagender omdat je daar waarschijnlijk minder vanaf weet. Van de eerste optie weet je waarschijnlijk al het een en ander.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 16:38

Ja, das waar, maar van de training van een sportpaard zou ik ook graag willen bijleren, is echt moeilijk...

mymymy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:41

Van wie is de stal bij stageplek 1 of weet je dat niet
Het is een moeilijke keuze, ik rij dressuur maar de 2e zie je niet vaak

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:46

Ik zou ook voor 2 kiezen.
Vaak kun je namelijk na je opleiding ook wel tijdelijk op een stal werken of iets dergelijks, dan zie je de training nog heel erg vaak.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:50

Ik zou voor 2 gaan. Die dressuur en fokstal kan altijd nog...desnoods ga je er een half jaar werken na je opleiding. Optie twee zul je niet zo vaak tegenkomen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 16:54

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:55

Ik zou ook voor 2 gaan... Dat lijkt me echt superinteressant!

Zeker omdat je zelf al aangeeft veel medische vakken te hebben, lijkt optie 2 de beste keuze! Maar ja, je zult toch echt zelf moeten kiezen! Succes! OK dan!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:02

2, want dat vind ik zelf erg interessant! Haha! Bovendien is het zeldzamer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:05

Ik zou ook voor 2 gaan.

Bij de dressuur stal mag je waarschijnlijk alleen uitmesten een enkele keer een paard poetsen en daar zal het uiteindelijk wel bij blijven(ookal beloven ze andere dingen!).

Bij optie 2 heb je gewoon veel meer mogenlijkheden, zie je verschillende paarden met klachten etc etc. En je komt nog eens ergens.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:37

ik zou ook voor twee gaan
het lijkt me heel intersant en zo`n stage kom je niet vaak tegen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:10

Stage : 1 *LOL*

Knipoog

-x-

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:21

Ik zou ook voor optie 2 gaan. Ookal zal het medische van wat je op school tegenkomt niet erg aan bod komen omdat het een alternatief genezer is. Maar als je hiervoor openstaat is dit een zeer interessante en zeldzame stageplaats! Zeker doen dus.
Dressuurstallen zijn er genoeg en die zoeken altijd nog wel iemand die voor een rondje uitstappen hun paarden wil poetsen, mesten en zadelen........

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:54

Nou het gaat hier om ALTERNATIEVE geneeswijze, en zoals je misschien al weet zijn dit geneeswijzes die niet geregistreerd zijn, ze zijn nooit wetenschappelijk werkend bewezen en waarvan maar een deel van de maatschappij geloofd dat ze werken. Ik bijvoorbeeld geloof wel dat bepaalde planten ietsjes kunnen helpen bij het 1 en ander maar rare mengseltjes en zalfjes vind ik maar kwakzalverij. En acupunctuur vind ik ook onzin. (geen discussie dit is mijn mening) Dus het is maar net waar je zelf in geloofd Lachen Ik zou in ieder geval zeker voor de 1e gaan omdat je in mijn ogen weinig hebt aan de 2e. (omdat ik al dat gedoe niet ondersteun.)

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:22

Salinero85 schreef:
Nou het gaat hier om ALTERNATIEVE geneeswijze, en zoals je misschien al weet zijn dit geneeswijzes die niet geregistreerd zijn, ze zijn nooit wetenschappelijk werkend bewezen en waarvan maar een deel van de maatschappij geloofd dat ze werken. Ik bijvoorbeeld geloof wel dat bepaalde planten ietsjes kunnen helpen bij het 1 en ander maar rare mengseltjes en zalfjes vind ik maar kwakzalverij. En acupunctuur vind ik ook onzin. (geen discussie dit is mijn mening) Dus het is maar net waar je zelf in geloofd Lachen Ik zou in ieder geval zeker voor de 1e gaan omdat je in mijn ogen weinig hebt aan de 2e. (omdat ik al dat gedoe niet ondersteun.)

Ik sta zelf ook sceptisch tegen over 'alternatief', toch zou ik wel voor 2 gaan, gewoonweg om zo mijn horizon ook op dat gebied te verbreden... Daar komt bij dat ik toch steeds vaker lees en zie, dat bepaalde alternatievelingen toch goede resultaten boeken! Maar zoals je al zei, jouw mening is jouw mening, dus ik ga die ook niet proberen te veranderen... Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:44

Optie 2, gewoon om te zien hoe die mensen er tegenaan kijken en met ziekten omgaan. Ben er zelf erg sceptisch over, maar denk wel dat je er iets van kunt meepikken.

En vervolgens je vrije tijd (bijv. in de zomervakantie) vrijwillig bij optie 1 doorbrengen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:22

Ik zou absoluut voor optie 1 gaan. Ten eerste omdat ik denk dat je er veel meer kan leren en ten tweede omdat het voor later veel beter op je CV staat (tenzij je natuurlijk de alternatieve gezondheidszorgkant op wilt). Op een dressuurstal kun je ook een hoop leren over gezondheid is mijn ervaring.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:36

Mij lijkt optie 2 veel leuker, vind de verzorging altijd leuker Knipoog