Rijden bij het leersumse Veld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Rijden bij het leersumse Veld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 10:30

Hoi,

Ik hoop dat er ruiters zijn op Bokt die rond het Boswachterij Leersum rijden.

Ik ga binnenkort weer op trektocht en ga daar dus doorheen.
Nu heb ik dat 2 jaar geleden ook gedaan en bleek dat de oversteek bij het infobord van Staatsbosbeheer, niet meer te kloppen!!

Wie kan me helpen hoe de ruiteroute nu loopt, van De Hoogstraat naar Breeveen?

De kaart van StaatBosBeheer geeft nl aan dat je van de Hoogstraat over kan steken ,de N226 over, en dan kun je bij het infobord en kantoor van StaatBos het ruiterpad weer volgen.
Echter, dat pad hebben wij nooit kunnen vinden! En zijn dus een heel stuk langs de weg gegaan. Ergens bij een restaurant zijn we het bos toen ingegaan. Dat moet ook anders kunnen!

Wie weet hoe de route loopt en kan me dat uitleggen?

silvester

Re: Rijden bij het leersumse Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:37

Hoi,

Ik rij daar altijd.
Ik weet dat er een nieuw ruiterpad is aangelegd vanaf de Hoogstraat naar de N226 toe. Er is een nieuwe oversteek gekomen die is ter hoogte van de inrit naar de Leersumse Plassen. Daarvandaan is er ook een nieuw ruiterpad dat loopt naar de overige ruiterpaden bij de Utrechtse Baan.
Ik weet alleen niet of er al overal bordjes staan.
Wanneer ga je hier rijden??? Ik wil anders in het weekend wel even de route rijden om te kijken of er al bordjes staan.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar. Ik rij al meer dan 20 jaar hier in de bossen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 10:43

silvester schreef:
Hoi,

Ik rij daar altijd.
Ik weet dat er een nieuw ruiterpad is aangelegd vanaf de Hoogstraat naar de N226 toe. Er is een nieuwe oversteek gekomen die is ter hoogte van de inrit naar de Leersumse Plassen. Daarvandaan is er ook een nieuw ruiterpad dat loopt naar de overige ruiterpaden bij de Utrechtse Baan.
Ik weet alleen niet of er al overal bordjes staan.
Wanneer ga je hier rijden??? Ik wil anders in het weekend wel even de route rijden om te kijken of er al bordjes staan.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar. Ik rij al meer dan 20 jaar hier in de bossen.

Hee Dank je!

Bedoel jij bij Valkenheide??

Ik ga 28 mei daar rijden!
Als je eens goed voor me wilt kijken, zou dat heel mooi zijn!!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:17

Nee, ik bedoel niet de oversteek bij Valkenheide. Daar woon ik zelf.
Ik bedoel de oversteek bij de parkeerplaats bij de Boswachterij.
Dit zit iets meer naar Leersum toe.

Ik denk trouwens dat jij een hele recente kaart hebt, waar het nieuwe pad wel al op staat.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:22

silvester schreef:
Nee, ik bedoel niet de oversteek bij Valkenheide. Daar woon ik zelf.
Ik bedoel de oversteek bij de parkeerplaats bij de Boswachterij.
Dit zit iets meer naar Leersum toe.

Ik denk trouwens dat jij een hele recente kaart hebt, waar het nieuwe pad wel al op staat.

Nee, helaas niet ,want anders stelde ik de vraag niet he Knipoog
De kaart is van 2001 2002
Als er een nieuwe druk is, zal ik daar ook even achter aan gaan.

Bedoel jij waar het Kantoor is van Staatsbos? Dat staat nl WEL op mijn kaart, maar was 2 jaar geleden dus spoorloos verdwenen. dus als het goed is, kun je daar nu wel oversteken?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:53

aangezien je hebt aangegeven dat ik nog wat vragen mag stellen Knipoog :

Ik zoek nog rondom Leersum een overnachtingsadres voor de ponies.

Op de heenweg slapen we op de Boterbloem, in Amerongen. Dat hebben we eerder gedaan en is goed bevallen. We trekken verder naar Ede en otterlo, en dan weer terug naar Wageningen, om bij Rhenen de Utrechtse Heuvelrug weer op te pikken.

Weet jij adresjes waar de paarden (lieftst in het land, of paddock) kunnen staan en waar wij kunnen slapen? We zijn niet ingesteld op luxe!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:16

Hhhmmm, ik verwacht dus bezoek rond die tijd Haha! Ik hoor wel als je in de buurt bent. Goeie rit in de tussentijd.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:23

Ik rijd daar ook vaak. Die ruiterroutes op de kaarten die je bij de VVV haalt, kloppen volgens mij ook van geen kant. Ik rijd altijd door dat koeiengebied heen maar weet jij Silvester of dat uberhaupt mag?
Voor een overnachting....hmm....je zou de Paardenschuur (ruitersportzaak) eens op kunnen bellen. Daar hebben ze een heel stuk weiland wat 's zomers verhuurd wordt maar er staat nu nog geen een paard in. Die zaak zit aan de Amerongerwetering, achter Leersum. Ze hebben ook een website.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:49

De oversteek is nu waar het kantoor van Staatsbosbeheer is. Daarvandaan loopt een nieuw ruiterpad richting de Utrechtse Baan.
Overnachten kan je ook proberen bij Boonzaayer aan de Heulweg in Leersum. Dat ligt vlak aan het bos. of bij fam. van Eem, ook aan de Heulweg. Als je wilt, dan kan je mij je kaart even opsturen en dan zal ik de nieuwe ruiterroutes er in tekenen. pb maar voor adres.

Huisvrouw: als je de route langs de Heulweg volgt dan kom je na de wildroosters door het koeiengebied. Dit mag nog steeds. Andere ruiterpaden daardoorheen zijn er niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:51

Huisvrouw schreef:
Ik rijd daar ook vaak. Die ruiterroutes op de kaarten die je bij de VVV haalt, kloppen volgens mij ook van geen kant. Ik rijd altijd door dat koeiengebied heen maar weet jij Silvester of dat uberhaupt mag?
Voor een overnachting....hmm....je zou de Paardenschuur (ruitersportzaak) eens op kunnen bellen. Daar hebben ze een heel stuk weiland wat 's zomers verhuurd wordt maar er staat nu nog geen een paard in. Die zaak zit aan de Amerongerwetering, achter Leersum. Ze hebben ook een website.

Bedankt voor het meedenken.
De heenweg ga ik op de Boterbloem logeren. Die zit daar vlak voor.
En Anita ken ik aardig ja.

Voor de terugreis zoek ik een ànder plekje, want 2 keer op dezelfde plek logeren vind ik niet zo leuk.
Verder Leersumse Veld benaderd, lijkt me niks eigenlijk.
En De Groene Heuvelrug, minicamping, die doet het niet en verwees me door naar Van Eem, bij Ginkelsedwarsakkers. Daar het nummer maar eens van zoeken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:53

silvester schreef:
De oversteek is nu waar het kantoor van Staatsbosbeheer is. Daarvandaan loopt een nieuw ruiterpad richting de Utrechtse Baan.
Overnachten kan je ook proberen bij Boonzaayer aan de Heulweg in Leersum. Dat ligt vlak aan het bos. of bij fam. van Eem, ook aan de Heulweg. Als je wilt, dan kan je mij je kaart even opsturen en dan zal ik de nieuwe ruiterroutes er in tekenen. pb maar voor adres.

Huisvrouw: als je de route langs de Heulweg volgt dan kom je na de wildroosters door het koeiengebied. Dit mag nog steeds. Andere ruiterpaden daardoorheen zijn er niet.

Dames, geweldig dat jullie zo meedenken!!!

Ik ga proberen dat ding in te scannen!!
Heb je toevallig tel nummer van Boonzaayer voor me??

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 13:02

ikke schreef:
Hhhmmm, ik verwacht dus bezoek rond die tijd Haha! Ik hoor wel als je in de buurt bent. Goeie rit in de tussentijd.

Als jij voor t eten zorgt Haha! Haha!
We slapen ook een nachtje bij Marianne! Jou wel bekend..

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:05

Ik heb je ge-pbt

Wat zoek je eigenlijk voor overnachtingsplek en voor hoeveel personen/paarden. Heb je je eigen tent bij je??
Ik heb nog wel een stukje weiland voor 1 nachtje.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:08

Ik heb je kaart gekregen. De ruiterroutes die er op staan zijn inderdaad niet volledig. Ik zou alleen niet weten hoe ik dit nu op de computer er in moet tekenen.
Ik ga nu nog even verder met mijn werk, zal vanavond nog wel weer reageren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 13:11

silvester schreef:
Ik heb je ge-pbt

Wat zoek je eigenlijk voor overnachtingsplek en voor hoeveel personen/paarden. Heb je je eigen tent bij je??
Ik heb nog wel een stukje weiland voor 1 nachtje.

DEAL!!!!

Een simpele overnachting. Als de ponies het maar goed hebben! Wij vermaken ons wel.
Ik kan mijn tent meenemen ja. Maar zoals het er nu uitziet, hebben we overal B&B, dus hoeft de tent niet mee.

Kan ik anders een keertje langskomen? Ook geen wereld reis! Dan kun je de route er ter plekke intekenen!
Ik heb een licht tentje van 1,4 kilo (hihi,aanbieding vd Aldi!) en slaapzak kan ook mee.

Evt kan ik van te voren toch spulletjes droppen?

Zullen we tot de PB overgaan?
Tel nummers gevonden, hartelijk dank, maar die schuif ik nu even opzij!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:41

pb je telefoonnummer maar, dan zal ik je wel bellen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 15:15

Silvester,

Wil toch nog even extra zeggen dat ik het erg waardeer dat je zo met me meedenkt!!

Dank je wel hoor!