Teugelvreter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Teugelvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 14:10

Hai

mijn pony is gek op zijn teugels, en als ik niet oplet zit ie er heerlijk op te kauwen. Ik word hier langzamerhand gek van van zijn teugels zien er niet meer uit Verdrietig en 1 paar teugels heeft meneer zelfs kapot gekauwd. Ik heb al proberen te straffen en de de teugels te bestrooien met peper, maar niets helpt.... Wie heeft een gouden tip voor mij?

Anoniem

Re: Teugelvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:18

Gewoon je teugels op normale lengte houden, en zorgen dat ie er niet bij kan. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:54

ik vraag me af hoe hij in hemels naam bij de teugels kan? laat je ze in de voerbak liggen ofzo? Vingers aflikken lijkt me sterk dat ie ze opeet als jij er op zit!! Nagelbijten / Gniffelen

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:10

misschien als ze lange teugel heeft of zo? anders kan ze er toch niet bij?

kun je er geen cribbox of smeren of zo? of bijt dat in het leer?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:12

Ik ben bang dat je dit niet af kunt leren.
Mij lijkt de enige oplossing: goed opletten *LOL*
Ik heb ook een paard gehad dat heel vaak probeerde om op de teugels te kauwen, vooral als je even op stond te zadelen en de teugels in een boogje hingen; hij was erg vindingrijk om dan de teugel in z'n mond te proppen *LOL*

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:23

en als je nou eens van dat anti-bijt spul erop smeert? Wow!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:32

Hier nog 1, als je nog even wil aansingelen heeft mevrouw de teugels al in haar mond. Ze sabbelt er meer op dan dat ze erop bijt gelukkig. Ik ben ook bang dat het niet af te leren is..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:39

Oscar schreef:
Ik ben bang dat je dit niet af kunt leren.
Mij lijkt de enige oplossing: goed opletten *LOL*
Ik heb ook een paard gehad dat heel vaak probeerde om op de teugels te kauwen, vooral als je even op stond te zadelen en de teugels in een boogje hingen; hij was erg vindingrijk om dan de teugel in z'n mond te proppen *LOL*

Hier nog zo een. Zodra je even de andere kant op keek, had de grapjas alweer je teugel te pakken. Of tijdens het hoofdstel aandoen de neusriem/keelriem.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:42

Ik heb ook de tandafdrukken in mijn leren teugels staan. Hier helpt alleen maar opletten.

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:51

Doet mijn paardje ook(al 2 jaar!)
Ik heb er tot nu toe nog nix tegen gevonden, idd goed opletten en zoveel mogenlijk voorkomen dat hij met los hangende teugels staat.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:18

Mijn verzorgpaardje probeerde altijd met afzadelen de sperriem beet te pakken. Nu heb ik ergeen last meer van... omdat ik niet meer met sperriem rijd. Een andere oplossing heb ik niet kunnen vinden. Ik had dat ding toch niet nodig, dus dan maar eraf. Het enige advies dat ik je kan geven is: Koop geen dure teugels. Zonde van je geld!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 22:23

ik ben ook bang dat dat antibijt spul het leer aantast. En hoe hij bij de teugels komt? tja als ik hem aan het opzadelen ben kan ik moeilijk de teugels op maat houden en als ik de teugels lang heb dan heeft hij ze binnen een mum van tijd in de mond. Hij heeft nog een leuk trucje uitgevonden, zolang hij de teugels in 'handen' heeft kan die doen wat ie wil, wat wel eens resulteert in een leuk 'wegrennen met baasje op mijn rug' :p. Zo ver ik nu gelezen heb kan ik dus maar beter een voorraad teugels inslaan Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:33

ik ken dat, schijnt erg lekker te zijn....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:51

Ik heb em "Los" geleerd Clown
Als ie de teugel vast heeft zeg ik LOS en trek em uit zn mond, en de laatste tijd hoef ik nog maar LOS te zeggen en laat ie em los Clown
Nu alleen nog leren blaffen Tong uitsteken
Maar volgens mij is het toch echt onmogelijk om het af te leren, hij blijft het steeds weer proberen!

marina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:18

MysticTinker schreef:
Ik heb em "Los" geleerd Clown

Haha, dit heb ik mijn pony ook geleerd. Helemaal afleren is volgens mij onmogelijk; als ik even niet oplet heeft hij z'n teugels al weer in zijn mond zitten (het blijft een baby Haha! ). Maar zodra ik zie dat hij de teugels vast heeft, hoef ik idd alleen maar "los" te zeggen en hij laat keurig los.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:52

Probeer eens zo'n leren (Merotisch) bitje. Misschien vindt-ie dat wel zo lekker dat-ie er geen extra leer van de teugels bij nodig heeft.

Ook koop kunststofteugels van biothane. Die smaken lijkt me ook nergens naar...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 17:03

Het commando 'los' kent hij idd ook Lachen . ik vind dat leren bitje wat een de te dure kant aangezien ik niet een nieuw bit heb aangeschaft. Het probleem is dat hij alles wel lekker vindt om om te knagen dus ik vrees dat hij ook gek zal zijn op kunstof teugels Boos!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:41

Ik heb wel eens gehoord dat een hond de tafelpoot opvrat en die mensen hebben er toen sambal opgesmeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:43

meer eten geven Clown
(geintje)
hmm. De teugels uit de buurt van zijn tanden houden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:04

tast sambal het leer niet aan?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:53

ik ken het ook....met op&afzadelen pakt meneer hier altijd de teugels vast, als je dan uit wil halen met je hand is ie spontaan 'kopschuw'en houdt zn hoofd zo hoog dat je er niet meer bij kan

straffen om het af te leren heeft bij mij dus iig niet gewerkt(hij deed het al toen ik hem kocht overigens)

nu doen ik dus ALTIJD de teugels door de keelriem heen zo kan ik hem op mn gemak verder afzadelen Clown alleen zelfs dan probeert ie toch nog of ie er misschien niet bij kan

zelfde met hoofdstel omdoen, neusriem, keelriem, sperriem, teugels alles gaat in die mond Lips are sealed en alles staat dus ook vol tandafdrukken Scheve mond