Hoe zet je een veulen in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek_

Hoe zet je een veulen in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:19

Nou, de vraag lijkt me duidelijk Knipoog Met de keuring moet de kleine met mams in de trailer. We hebben een 2paardstrailer, en mijn vraag is dus moet ik het schot erin laten staan en het veulen (los zonder halster!) aan de ene kant en de moeder gewoon vast aan de andere kant zetten? Of moet ik het schot er wel uithalen??
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

La_Vie

Re: Hoe zet je een veulen in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:23

Vorige jaar ben ik ook met mijn merrie + veulen naar de keuring geweest en een paar maanden later ook veulen naar de opfok gebracht (merrie mee) met een 2-paardstrailer
Beide keren heb het tussenschot er uitgehaald en de merrie vast en het veulen los ernaast. Dat ging prima Haha!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:52

staat een stuk inde bit van deze maand dat gaat ove rhet opvoeden van veulens, en daar staat ook een stukje in over veulens die met moeder de trailer op moeten, en ik geloof dat ze daarin aanraadde om de moeder gewoon vast in de trailer te zetten en het veulen er los naast zonder tussenschot.

Ik denk dat een tussenschot alleen maar voor paniek zorgt zowel voor moeder als voor het veulen, ze kunnen elkaar namelijk niet goed zien en in de gaten houden.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:58

Wij lieten het veulen gewoon idd los lopen als we naar de keuring gingen. Meestal gaat het veulen voor de moeder staan.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:32

Dus in ieder geval wel het schot eruit..En moet ik dan nog zorgen dat het veulen niet over die voorste stang kan komen te hangen met zn beentjes? door er balen voor te leggen ofzo? Of is dit niet verstandig ivm schuiven??