Wanner geef jij een snoepje aan je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Wanner geef jij een snoepje aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 16:14

Dat vraag ik me dus af,
wanneer geef jij je paard een snoepje?

Als beloning?
als je je paard de wei uit haalt?
voor het beginnen met rijden?
tussendoor?

ik merk dat er heel veel verschillende meningen zijn over het geven van wat lekkers..

Mijn moeder bijvoorbeeld neemt altijd een boterham mee als ze mijn paard gaat halen uit de wei,
ook krijgt hij van haar tussendoor af en toe een brokje,

Van mij krijgt hij meestal pas iets lekkers als hij gewerkt heeft..

wat doen jullie??

Anoniem

Re: Wanner geef jij een snoepje aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:21

Dewi krijgt meestal een snoepje bij het ophalen uit de paddock. Hierdoor moet ik dat nu ook bij Amanda doen, wegens anders jaloersheid. Ik ben hiermee begonnen om haar vertrouwen te winnen, en bouw het nu wat af. Amanda bijv. heeft geen onvertrouwen tegenover mij, dus is veel brutaler, dat moet ik weer afleren, maar het was nodig, om rustiger met Dewi om te kunnen gaan.

Verder is het afwisselend wanneer ze iets krijgen. Soms zomaar bij passeren, soms als beloning voor het een of ander. Maar ze krijgen ook wel eens een pluk hooi, of een appel of wortel of suikerbiet als beloning.

Mijn ouders gebruiken wel meer snoep, omdat het dan makkelijker en rustiger gaat bij vangen. En zo ervaren zijn ze ook niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:22

Als ik een snoepje krijg voor m'n paard Haha! Of als we oud brood of appels over hebben, dat krijgt hij dan gewoon met poetsen ofzo, niet op een speciaal moment en al helemaal niet als hij erom vraagt(schooien).
Ik heb nooit paardesnoepjes, dat vind ik onzin en hij krijgt ook geen eten als beloning, maar een kriebel op z'n hoofd.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:28

Als ik hem uit de wei haal krijgt ie altijd iets, meestal stuk wortel of klein handje bix, soms een snoepje als ik die toevallig bij me heb Knipoog
En na het rijden krijgt ie altijd een paar wortels oid Ja

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:36

Hallo,

Sunny krijgt meestal een snoepje als ik aankom bij haar stal, een groetsnoepje en tevens als ik wegga. Als ik gewerkt heb met haar, dan krijgt ze een kleine hoeveelheid slobber!

Succes

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:38

Ik geef altijd tussen door als ik bij haar stal kom, als ik haar uit de wei haal als ze braaf onder het rijden of longeren is en als ik haar een voetje vraag (op commando) mijne krijgt dus best veel vind ik

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:41

ze krijgen alleen een snoepje bij het uit de wei halen, en heel soms tussendoor. Ze krijgen eigenlijk niet zoveel snoepjes Knipoog

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:55

die van mij krijgt in principe geen snoepjes, alleen als ik af en toe n keer n zakje heb, maar ik krijg er n verschrikkelijk verwend kreng van, als ik bijv brood heb krijgt ze dat met voeren of als ik heb gereden... appels enzo gaan ook vaak over het voer heen... Heel soms als ze hard heeft gewerkt krijgt ze n handje bix, en als ik heb gereden en ik ga weg, en tis nog geen tijd om te veoren krijgt ze vaak n handje bix maar neit als ik haar uit de wei haal ofzo, dan krijgt ze n kusje en n knuffel en n aai Knipoog

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:26

Ik geef mijn paarden haast nooit wat uit te hand. Worden ze veel te schooierig van. Zo kreeg ik een paar maanden geleden een zakje paardensnoepjes van mijn oma, en ze zijn nog steeds niet op. Af en toe krijgt ze eens een snoepje na het rijden maar eigenlijk bijna niet.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:04

Belonen, anders word die te klierderig, omdat hij meer wil

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:13

Alleen na het rijden/longeren
Soms geven stalgenoten er voor het rijden aan hem, en dan blijft die de hele tijd tijdens het poetsen enzo schrapen, bedelen bij iedereen... Hamer

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:19

In het begin om hem uit de wei te halen, omdat hij anders echt niet wilde, en gewoon weg liep etc. Maar dat ben ik nu aan het afbouwen, en het gaat steeds beter nu Ja En normaal geef ik hem gewoon een snoepje na het rijden! Lachen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:22

Als ik aan kom krijgt ze altijd een appel oid.
En na het werken een halfje muslie of slobber..Lachen!

Verder als ze wat heel braaf doet of met poetsen krijgt ze wel is een koekje,of als ik weg ga een koekje vanplaats wortels Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:24

Zelden tot nooit, ze krijgt wel een halve kilo kruidenmusli van Havens ong. een half uur na het rijden. Dat krijgt ze ook als ik niet rij maar alleen poets of wandel oid.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:31

Ik geef eigenlijk nooit snoepjes.Na het rijden krijgt hij een 1/2 kilo powerplusmix van Havens en als ik dan soms nog wat mee heb zoals een wortel of appel krijgt hij die door het voer heen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:56

Ik heb nooit snoepjes. Af en toe neem ik een wortel of appel mee maar daar houd het dan ook wel ver mee op. Ik hou daar niet zo van, worden ze verschrikkelijk schooierig van en met een beetje pech nog bijterig ook. Als ze gewerkt hebben krijgen ze gewoon wat musli/granenmix in hun voer emmer.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:05

Als ik op stal kom krijgt ze er een of twee, en als ik weg ga.... Dat weet ze ook dondersgoed, dus ze zal niet gaan schooieren ofzo.. Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:17

Het is dat we een heleboel zakken snoepjes hebben liggen, over van de wedstrijden die onze vereniging organiseerd. Maar anders koop ik nóoit snoepjes.

Ik geef er een als ik eraan denk, deze tijd na het borstelen, aangezien hij er echt een hekel aan heeft. Maar hij moet gewoon goed onder handen genomen worden, door zijn dikke beren-wintervacht.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:34

Zhivago krijgt na dat hij gewerkt heeft wat lekkers of als hij braaf geweest is maar soms als ik aan kom geef ik hem ook wel is mijn klok huis Tong uitsteken of oud brood ofzo

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:39

Ik geef de manegepaarden heel af en toe iets, maar dan wel in hun voerbak, geen gezeur bij mij in de buurt.
Mijn verzorgpaarden gaf ik af en toe een appel, maar dan moesten ze wel eerst altijd een pasje terug doen. De pony snapte dit systeem precies, die ging voor me staan, paar pasjes terug en daar wachtte ze totdat ze het lekkere appeltje kreeg. De grote ruin werd heel erg vervelend met lekkers, dan MOEST hij het persé hebben. Het pasje terug was dan ook vooral voor hem bedoelt en dit werkte ook wel. Paarden kunnen zo verschrikkelijk opdringerig worden van voeren uit de hand, daarom doe ik dit ook zo min mogelijk.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:50

Te pas en te onpas eigenlijk... Meestal neem ik wel een appel mee voor als ik aankom. Tijdens het poetsen stop ik hem zo af en toe wat in z'n mond als ik dat toevallig in m'n zak heb zitten, maar negen van de tien keer hebben we geen paardensnoepjes dus dan heeft ie dikke domme pech. Na het rijden krijgt ie altijd peen, dus dat is gelijk z'n beloning. Van anderen krijgt ie ook vaak wat toegestopt en ik vind het niet erg, hij is er blij mee en verder wordt ie er niet vervelend van dus het mag van mij Lachen

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:54

ik geef mijn pony's een beetje vaak snoepjes Bloos
als ik ze pak geef ik ze een snoepje
met poetsen, als ik ze het hoofdstel omdoe anders hapt een van mijn pony's niet en dan vind ik het ook zielig om de andere niet te geven Bloos
als ik ze ga aansingelen, en met rijden als goed hun best hebben gedaan
maar dat doen ze altijd wel
maar ik ga wel minderen hoor Bloos dus wees maar niet bang Tong uitsteken
Groetjes,,!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:00

Snoepjes heb ik niet dus die kan hij ook niet krijgen. Voordat ik wegga krijgt hij muesli met wat poedertjes erdoor. Ik wil het niet aanleren om op een bepaald 'tijdstip' iets te geven omdat hij anders boos word dat ie niks krijgt. Met die muesli doe ik dat eigenlijk wel een beetje maar vandaag heb ik het niet gegeven omdat mijn vader s avonds nog zou gaan en ik merkte niet aan hem dat hij toen boos was ofzo. Als ik het eten klaar aan het maken ben dan word ie wel een beetje boos als ie het niet snel krijgt maar hij luisterd redelijk als ik zeg dat ie moet wachten. Als ik iets van wortel/appel/brood bij me heb dan krijgt ie dat wanneer ik eraan denk.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:03

Ik geef michaela eigenlijk vrijwel nooit snoepjes tussendoor, omdat ze dan vreselijk irritant gaat staan doen...ze krijgt wel altijd een appel als ze in stal staat en ik aan kom. Doet ze erg rammerig, dan krijgt ze niks....dus in stal staat ze meestal erg braaf en wacht ook altijd netjes op commando om te beginnen met eten (tis net een hond). Mijn bijrijdster doet wel altijd snoepjes tussendoor geven, omdat ze nogal gevaarlijk kan doen met wegrennen etc. en bij haar nog geen manier gevonden om gewoon netjes te blijven, eten doet dan wonderen.
Michaela krijgt altijd 3 keer op een dag te eten, omdat ze erg veel energie opverbruikt en dat geef ik dan altijd standaard na het werken muesli met haar medicatie....maar echt snoepjes bij mij dus niet!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:07

Bijna nooit, af en toe neem ik wel eens kapjes brood mee.
Af en toe na het rijden krijgt ze een handje biks. Lachen