Wie kan me helpen stallingdillema

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Wie kan me helpen stallingdillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 07:00

Nou weer een probleem hoor Haha!

Ik sta nu in een volledig verzorgde pension stal, met alleen een buitenbak.
Voor 180 euro.
Het is voor ons gewoon te duur om daar 2 stuks te onderhouden.
Nu heb ik weidegang aan de rand van L'warden gevonden van april tot november(Hangt van het weer af) maar je hebt er werkelijk niets, geen stalling en bak etc.
Nu is er een stukje verder een rijbak, ik kan mijn spullen er wel kwijt, mijn paard komt samen met Annabel en nog 1 fjord, is weer en wind staan ze dan buiten, ze kunnen niet na binnen(Bij kwamen ze ook nooit binnen hoor Haha!)
Maar het is 45 euro dat bespaard je zoveel!!!
En daar komen ze iig buiten.
Alleen ik kan er niet op de fiets even heen gaan, men vader moet me brengen tot ik een scooter heb gevonden van een redelijke prijs.
Na de weidegang moet ik dus weer een stallingsplek hebben om te overwinteren Haha!
Waar ik nu sta kan ik op de fiets heen.
Vind het best moeilijk.....
wie helpt mij en wat zouden jullie doen.

Axel_Clauw

Re: Wie kan me helpen stallingdillema

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:05

jaa tis moeilijk,, je moet even alle voor en na delen op een rijtje zetten,, en de meest positiefe zou ik dan maar gaan kiezen ofzo?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:08

even kijken hoeveel je voor een scooter kwijt bent anders heeft het geen zin, geld wat je bespaart op stalling geef je weer uit aan de scooter.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:22

Wat barb zei dacht ik ook meteen aan. Een scooter kost al veel geld, maar de verzekering nog meer.

Ik zou denk lekker blijven staan waar ik nu sta. Kost misschien wel iets meer, maar je hebt denk wel meer plezier van je paard.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 07:30

Het kost me te veel, we zoeken zowiezo goedkoper, omdat het bijna onbetaalbaar is voor ons.
en om heeel eerlijk te zijn, heb ik het er niet na mijn zin
1 merrie gaat er zowiezo heen, maar mijn merrie waar ik vaak op rijd, daar wil ik over na denken.
Het is voor mij denk ik halfuurtje op de scooter ( Moet hem zowiezo hebben voor school)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:34

parouscha schreef:
Het kost me te veel, we zoeken zowiezo goedkoper, omdat het bijna onbetaalbaar is voor ons.
1 merrie gaat er zowiezo heen, maar mijn merrie waar ik vaak op rijd, daar wil ik over na denken.
Het is voor mij denk ik halfuurtje op de scooter ( Moet hem zowiezo hebben voor school)

Als je hem toch nodig hebt voor school is dat idd geen onnodige uitgave.

Ik vind het idd toch nog wel veel wat je moet betalen voor je stal, in de randstad zijn dit normale prijzen maar ik zie dat ze het in het noorden toch ook wel doorkrijgen. Knipoog

Maar dan zou ik denk toch naar een goedkopere stal zoeken en eventueel tijdelijk daar samen zetten op het landje. Want het lijkt mij erg vervelend als je helemaal geen faciliteiten hebt.

Veel succes!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 07:58

Idd dat is de bedoeling ook, in de zomermaanden gewoon daar blijven, en in tussen tijd verder zoeken na een goedkopere stalling.
Maar waar Scheve mond

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:06

parouscha schreef:
Idd dat is de bedoeling ook, in de zomermaanden gewoon daar blijven, en in tussen tijd verder zoeken na een goedkopere stalling.
Maar waar Scheve mond

hoeveel km. ligt jorwert van leeuwarden af? kun je staatsbosbeheer niet vragen of je ergens bij jullie in de omgeving een stukje land kunt huren voor je paarden, of eventueel een boer vragen of op marktplaats vragen?

hier in de buurt heb ik erg veel keuze aan pensionstallingen, (maar ik heb ze gewoon thuis staan), is dat bij jullie daar niet zo?

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:32

hmmmmm,is mijn droom....paardje aan huis.
Ik ben ook aan t kijken,waar ie nu t beste kan staan.....er zijn genoeg stallingen hier,maar nergens kunnen ze naar buiten in de winter.....nog geen 2 uurtjes......
Ik ga zo voor de 2de keer kijken bij een Ijslandse stalling,die ziet er wel paardvriendelijk uit.....denkdenkdenk

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 09:35

missnynke schreef:
parouscha schreef:
Maar waar Scheve mond

hoeveel km. ligt jorwert van leeuwarden af? kun je staatsbosbeheer niet vragen of je ergens bij jullie in de omgeving een stukje land kunt huren voor je paarden, of eventueel een boer vragen of op marktplaats vragen?

hier in de buurt heb ik erg veel keuze aan pensionstallingen, (maar ik heb ze gewoon thuis staan), is dat bij jullie daar niet zo?

uhm Jorwert ligt 15,2 km van L'warden af.
Bij ons is dat niet zo hoor, in totaal beetje in de buurt, heb je de manege hier, maar dat is niet echt een fijn stekkie, en dan heb je tolman, die heeft me nu al 2 x iets geflikt met wat betreft paardenstalling, en waar ik nu sta.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:10

je zit net aan de verkeerde kant van de stad he?

richting stiens is namleijk best veel op weidegebied te huur.
maar ja daar heb je niks aan...ben je al vrij veel tijd kwijt met reizen...

heb je gewoon particulier al geprobeerd? gewoon alle boertjes in de buurt bij langs gaan?
soms tref je t net en hebben ze wel een plekje voor je

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 12:31

Ja ben de meesten langs geweest.
En hadden niets en wisten ook niets.
Net staat bosbeheer gebelt, en ze deden wel aan land verhuur, en ik kreeg de gene in mijn regio niet te pakken dus even afwachten Lachen
iig bedankt voor de tip!

En idd Ellen net aan de verkeerde kant van de stad jah Boos!