Gevoelige huid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:31

Ik heb sinds 2 weken een Fjordenpaardje, hartstikke leuk en braaf beest. Ze word gebruikt als lespony, bij de 4e dag bleek ze na de les singelwondjes te hebben.
Ik gebruikte een neopreen singel, ze heeft 1,5 week geen zadel opgehad en de wondjes waren mooi geheelt.
Nu had ik een lamsvel gekocht voor om de singel heen en mevrouw had een uurtje het zadel opgehad en ja hoor weer singelwondjes.
Nieuwe en nu ook nog op een ander plekje.

Ik baal dus als een stekker, ze is geschoren (volgens mij nog niet zo lang geleden) Ze heeft 1,5 week in de les meegelopen zonder zadel zo'n half uur per dag, op de plek waar kinderen met hun knieen zitten heeft ze ook schuurplekken dus jullie kunnen wel nagaan hoe gevoelig ze is.

wie heeft er een idee of wat tips om dit tegen te gaan?

spokey

Re: Gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:01

Schapenvacht singelbontje helpt dus niet. Balen, Smook heeft ook snel last van een singelwondje.

Dacht dat een schapenvachtje wel zou helpen.

Jammer dat je nog geen tips hebt gekregen.

Biertabje

Re: Gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:41

vervelend, die vos van mij is ook erg gevoelig,op de plek van het aandrijven,krijgt hij helemaal donkere plekken, zelfs als ik zonder spoortje rijd
ook bij de singel wordt hij kaal....hij is al meer dan een half jaar geleden geschoren,maar hij groeit niet en ziet er dus uit alsof hij gister is geschoren..
momenteel doe ik er niks aan, zolang hij geen open wondjes krijgt...

hoop dat je een oplossing vindt, misschien stukje vilt tussen de singel? ik maak van schapenvacht zelf vilt...kan je dus zelf bepalen hoe stug of nog wollig je het wil hebben