acropolis schreef:Russel, dit is een leuke indicatie maar er zit zoveel verschil in paarden. De ene eet staat een hele dag te vreten en de andere staat een halve dag rond te kijken.
Als een paard van het gras moet leven, eet hij wat hij nodig heeft. De eerste week zal hij onbeheerst zijn gang gaan, maar daarna komt hij in zijn eetritme.
Ik heb mijn paard 2 maanden op een wei gehad, zo mooi heeft hij er nog nooit uitgezien en idd at hij niet de hele dag omdat hij 24 u/d buiten stond, maar als hij alleen op de dag buiten staat, hebben ze dat gauw in de gaten. Mijn paardje was heel soepel, had een heel mooi strak buikje, niks grasbuik of moddervet.
De paarden van de buren gaan overdag naar buiten, s'nachts op stal, hele mooie gestroomlijnde paarden, krijgen ook alleen maar gras. Zomers dag en nacht op een schrale wei en ook weer super op het oog.
Als je een paard blijkt te hebben dat weing gras eet, zal hij mager gaan worden, die voer je dan toch wat hooi bij? We voeren toch ook op het oog?
Ik zelf vind weidepaarden nog het meest natuurlijk. Maar best voor sportpaarden best moeilijk als je ze niet thuis kunt hebben.