[zomereczeem] Ervaring met GINSENG shampoo & crème?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

[zomereczeem] Ervaring met GINSENG shampoo & crème?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 20:34

Net was ik op de site aan het kijken van de paardendrogist. Toen zag ik dit 'nieuwe' product op de site staan. Een van onze shetjes heeft last van zomereczeem, en wil dit misschien wel eens gaan proberen.

Heeft iemand van jullie dit product misschien al eens gebruikt?

Dit staat op de site:
Het Ginseng twee stappenpakket bestaat uit een paardenkuur shampoo met Koreaanse Ginseng, Tea Tree en Knoflookvlokken en een Ginseng crème. De shampoo reinigt, desinfecteert en gaat ziektekiemen tegen. De Ginseng crème verzorgt de huid waardoor schuren achterwege blijft. Werkt verzorgend, reinigend en desinfecterend op de gevoelige huid.

Gebruik:
U wast de huid éénmaal per week met de shampoo en verzorgt de huid dagelijks met de crème.

Afbeelding

Irene2

Re: [zomereczeem] Ervaring met GINSENG shampoo & crème?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:02

ik weet niet of het werkt.. ik zal het hier even in de gaten houden, ben erg benieuwd wat mensen er over zeggen!

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:22

Irene, dat zou ik ook graag willen weten.
Maar helaas zijn er verder nog geen reacties Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:58

Heb zelf geen ervaring hiermee maar heb even een stukje over Ginseng opgezocht op internet:
ginseng schreef:
Inmiddels is wereldwijd onderzoek verricht naar Ginseng, waarbij de volgende toepassingen zijn vastgesteld:

Bloeddrukregulatie

Ginseng blijkt een normaliserende invloed te hebben op de bloeddruk. Zowel bij een te hoge als een te lage bloeddruk is het werkzaam. Ginseng wordt daarom een 'adaptogeen' genoemd.
Invloed op bloedsuikerspiegel
Bij patiënten met ouderdomsdiabetes is een verlaging van de bloedsuikerspiegels aangetoond; een te laag bloedsuikergehalte wordt verhoogd en gestabiliseerd.
Verbetering van geheugenfuncties en alertheid
In de jaren '80 toonden Italiaanse onderzoekers aan dat Ginseng het reactievermogen van ouderen verbetert. Ook werd het welbevinden vergroot. In die zin lijkt er dus waarheid te zitten in de eeuwenoude claims van 'verjongingselixer'. Een stimulerende werking zonder gevoel van gejaagdheid (zoals bij peppillen) is aangetoond.
Regulatie van de cortisol-secretie
Een belangrijk aspect van Ginsengextract is de werking op de bijnier. Bij vormen van chronische stress, zowel fysiek als psychisch, voorkomt Ginseng een te hoge productie van cortisol (een bijnierschorshormoon).
Algemene tonificatie en vergrote sportprestaties
Aangetoond zijn:
- sneller herstel van spierverzuring na maximale inspanning
- snellere daling van de hartfrequentie na maximale waarden
- kortere reactietijd bij sportactiviteiten.
Invloed op immuniteit
Ginseng heeft een positieve werking op het immuunsysteem en het beenmerg, waardoor het de bijwerkingen van chemotherapie bij kanker kan verminderen. In China en Rusland wordt Ginseng gebruikt als aanvulling bij reguliere chemokuren. Op immunologisch gebied kan nog worden genoemd:
- vermindering van allergische reacties
- toename van het aantal bloedcellen
- sneller herstel darmflora na antibioticagebruik.
Overige hormonale eigenschappen
Aangetoond is, dat Ginseng stimulerend werkt op de productie van geslachtshormonen. Het wordt in China aangewend om testosteron bij mannen te verhogen en om menstruele stoornissen te verhelpen. De reputatie van Ginseng als 'minnedrank' berust wellicht op deze eigenschappen.

Conclusie

Ginseng is een plant die tot de verbeelding blijft spreken. Onderzoek heeft inmiddels bevestigd dat het kruid diverse geneeskrachtige eigenschappen bezit. Hoewel de bijwerkingen bij normaal gebruik minimaal zijn, is het van belang dat Ginseng, zoals alle kruiden, alleen op goede indicatie en in de juiste dosis toegepast wordt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 06:50

Vanwege mijn internetwinkel is de vertegenwoordiger van Sectolin langs geweest. Zij hebben ook dit produkt in hun assortiment maar hij wist mij te vertellen dat er geen resultaten mee bereikt zijn. Dus hij raadde mij af om het in mijn assortiment op te nemen.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:31