wanneer zijn jullie wel/niet aanwezig bij smid/arts bezoek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wanneer zijn jullie wel/niet aanwezig bij smid/arts bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:54

Vanochtend belde mijn stalhouder op. Mijn paard liep ietwat kreupel, waarschijnlijk een hoefzweer en ik moest de hoefsmid maar bellen.
Nu was het zo dat ik een weekendje bij mijn vriend was. Die vandaag voor flinke ingreep naar de kaakchirurg moest, ik zou met hem meegaan.
Ik probeerde de hoefsmid te bellen, nam niet op dus ingesproken. eEn met mijn vriend meegegaan naar het ziekenhuis(wij wonen niet samen, we wonen ongeveer 110 km bij elkaar vandaan)

Nu ga ik morgenvroeg naar huis toe, de hoefsmid belde dat hij morgenochtend komt. Toen ik zei dat ik dan wel op tijd op stal was, was hij ietwat verbaasd dat ik erbij wilde zijn.

Nu vroeg ik mij zo af, wanneer zijn jullie bij een "behandeling/bezoek" van een dierenarts of smid aanwezig?
Ik had nu zoiets van ik kan zelf niets aan die hoefzweer doen, hij staat iop volpension dus ik vertrouw erop dat ze op hem letten.
maar toch wil ik er morgen wel bij zijn.

Hoe zit dat bij jullie?

Anoniem

Re: wanneer zijn jullie wel/niet aanwezig bij smid/arts bezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:59

Altijd

ja oke, als de smid gepland zou staan en er zou op dat moment wat (ernstigs) met mijn vriend zijn, dan zou ik er ook op vertrouwd hebben dat het wel goed zou komen.

Nu de paarden thuis staan, zou ik niet anders kunnen dan afbellen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:00

Gewoon normaal "onderhoud" zoals entingen of een bezoekje aan de smid hoef ik niet persé bij te zijn, ze weten waar hij staat en ik hoor het wel als er iets bijzonders is, maar als er iets speciaals (medisch) aan de hand is met eventueel een vervolgbehandeling, ook al is het niet ernstig, ben ik er als het even kan toch wel graag zelf bij. En anders vraag ik een goede stalgenoot die m'n paard ook kent.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:00

Meestal ben ik wel gewoon thuis als de hoefsmid of da komt, da bespreek ik altijd (ver) van te voren zodat ik zeker weet dat ik thuis ben en met spoed dingen ben ik er ook *paard staat bij me thuis*
hoefsmid komt niet zo nauw, heb het liefste wel dat ik er bij ben maar als het niet gaat hang ik t halster bij de stal en dan vindt tie het wel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:02

Ik wil er het liefst bij zijn. Ik heb een paard wat een naar verleden gehad heeft. En daar door nogal moeilijk op stal kan doen. De een mag in zijn stal komen en de ander slaat hij eruit. Is ook geen touw aan vast te knopen ( bij mij vriend en bijrijdster heeft hij het nooit gedaan). Maar bij andere wel. Als ik echt niet kan. Vraag ik of iemand die hij ook mag erbij wil zijn. En lukt dat meestal wel. Mocht dat toch niet lukken bel ik af.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:04

met de smid 9 van de 10 keer wel. Gewoon omdat we niet 100 procent zeker weten dat het wel goed gaat. En we willen hem ook altijd zelf vasthouden, in plaats van vast laten staan.

Bij de DA bij entingen zijn we er niet bij, er zijn zat andere mensen. Maar inderdaad bij ongewone dingen altijd Knipoog

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:04

Ik ben dr altijd als de hoefsmid en dergelijke komt. Ben namelijk een keertje niet daar geweest toen de hoefsmid kwam omdat ik school had. Daar was mn hoefsmid niet zo blij mee, want mn paardje was superlastig zelfs met mn moeder erbij die hij ook goed kent. Alleen maar heen en weer lopen en niet mee willen werken, terwijl als ik erbij ben is t een schaap. Als t niet zo zou zijn, zijn dr idd wel een dingen die voorgaan aangezien de hoefsmid routine is

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:15

Ik ben er altijd bij. Ook toen ik ze nog niet thuis had staan, zorgde ik altijd dat ik erbij was. Mijn smid vindt dat ook niet meer dan normaal.
Nu ze thuis staan ben ik er sowieso altijd bij. Ik zou het niet willen dat de smid zich zelf zou moeten kunnen redden met mijn paard. Hoe braaf-ie ook is. Stel er gebeurt wat, er is hier niemand, 100 meter in de omtrek ook niet, ligt daar een smid in z'n eentje met een gebroken been of wat dan ook. Zou ik niet op m'n geweten willen hebben...

DA vind ik helemaal belangrijk om erbij te zijn. Jij weet immers hoe je paard reageert, wat de symptomen zijn, enz.. Bovendien krijg je dan de behandel-instructies ook direct uit de eerste hand, en niet 'vertaald / geintepreteerd' door een stalhouder.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:25

ik moet wel Haha!
anders denk ik niet dat hun heel overblijven Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:36

ALTIJD.........da's altijd iets dat bij een sollicitatiegesprek al naar voren komt Haha! take it or leave it, mijn paarden gaan voor. Bovendien kan de hoefsmid met mijn ene paard sowieso niets tenzij ik erbij sta.
DA's die langskomen, daar ben ik ook altijd bij, ook al is het alleen maar inenten, ik heb altijd wel een paar vraagjes Knipoog

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:52

Met de dierenarts ALTIJD! Dan wil ik er toch wel bij zijn. Met de hoefsmid wil het nog wellis verschillen. Mijn ouders kunnen het goed met mijn smid vinden dus die gaat dan meestal (als ik niet kan). En ik sta op en pensionstal waar altijd wel iemand is die evt. kan helpen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:55

ik ben er ook altijd bij. ik vind het ook enigsinds apart als je er niet bij wilt zijn. Het is wel een levend beest. Ik wil altijd zien dat zowel zn hoeven goed gedaan worden, en hij zn enting krijgt. En die enting moet genoteerd worden, en zn entingsboekje is bij mij, en nergens anders.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:55

Met Olympia wilde ik er altijd bij zijn, omdat ik Olympia gewoon vast moest houden.. Die raakte gewoon een beetje in paniek van de hoefsmid en de DA's.. En als de hoefsmid of DA wat wilde vragen of vertellen wilde ik dat gewoon uit zijn/haar eigen mond horen..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:56

Bij de smid is het afhankelijk of ik wel of niet vrij ben. Ben ik vrij dan ben ik op stal, anders zijn er altijd verschillende paarden die er gedaan moeten worden en houd de staleigenaresse ze altijd vast.
Dierenarts ligt van de reden van het bezoek af. Bij een enting ben ik niet aanwezig. Gebeurd namelijk meestal op dagen dat ik gewoon moet werken. Wanneer hij speciaal voor mijn paard moet komen ben ik er bij.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:00

Altijd. Melody is namelijk niet zo heel erg braaf met dat soort dingen Knipoog

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:13

Met hoefsmid en entingen ben ik er eigenlijk nooit bij, dat kan hij makkelijk alleen af hoor en het gaat altijd goed, meestal zijn er ook andere stalgenoten aanwezig, dus hoef me nergens zorgen over te maken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:15

Ik was er bijna nooit bij als Anouar bekapt werd. Anouar is heel makkelijk en ik kende de hoefsmit gewoon heel goed. Nu bekap ik zelf.
Dierenarts ben ik er wel altijd bij ivm betalen enzo. Gelukkig heb ik de da alleen nog nodig gehad voor enten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:20

ik ben er atlijd bij, de bekapper en de DA zullen mijn paard niet eens kunnen vinden (hij staat niet in een box, maar loopt buiten) over de vraag of mijn paard naar ze toe komt maar te zwijgen, ik weet wel zeker van niet!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:26

Bijna altijd, aangezien de beestjes thuis staan. Maar mocht ik er niet zijn als de smid komt, is dat geen enkel probleem. Ik vertrouw hem door en door.
Bij een DAbezoek vind ik wel dat je altijd erbij moet zijn, al is het maar voor een standaard-enting.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:49

Tot nu toe altijd. Niet omdat ik het zo spannend vind oid. Maar omdat mijn pony's thuis staan. Zou ik een keer echt niet kunnen dan is mijn zusje er. Die kent mijn pony's net zo goed als dat ik ze ken.
Mocht zij ook niet kunnen vraag ik mijn moeder. Die kan dan met behulpt van de VA of smid de betreffende pony dan wel van het land halen en even vast houden ondanks dat ze niets met paarden heeft.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:58

Als de DA langskwam dan was ik er altijd bij.
Bij de hoefsmid meestal ook wel, op een paar uitzonderingen na omdat ik geen vrije dag kon krijgen.
Gelukkig kwam deze smid al meer dan 20 jaar bij ons aan huis, dus die wist de weg wel Knipoog
Bovendien waren ze altijd met z'n tweeen, dat werkt ook een stuk handiger.
We spraken dan af dat hij als eerste bij ons langskwam en dat mijn paard op stal stond.
Na afloop zette hij mijn paard ook nog netjes in de wei, wat een service he? *LOL*

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:59

Ik ben er altijd bij. Gewoon omdat ik altijd wel wat te vragen heb. Lachen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:13

Altijd!

Voor mijn oude pony zou het op zich nog niet zo nodig zijn, maar mijn jonge paard is het wel handig dat ik er bij ben.. En sowieso moet ik smid betalen..

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:20

Bij de smid ben ik er nooit bij of het moet toeval zijn.. Heb al jaren dezelfde en hij komt elke week bij ons op stal, dus dat zit wel goed. De DA ben ik altijd wel bij, behalve als er geent moet worden, dan niet. En de tandarts ben ik 1 keer bij geweest en een paar keer niet. Heb veel vertrouwen in waar hij staat dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Dat is het voordeel van een goede stal... Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:30

Ik ben er altijd bij. Kan ik zien wat er gebeurd en dingen vragen als ik dat nodig vind. Plus dat hij zich niet gedraagd als ik er niet bij ben.