Waar grote collectie extra full hoofdstellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Waar grote collectie extra full hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:17

Welke internetwinkel heeft er een grote collectie EXTRA full hoofdstellen?

Graag eentje met brede aansnoerneusriem zwart onderlegd, en eentje met brede aansnoerneusriem wit onderlegd. Kan ze nergens vinden...

Anoniem

Re: Waar grote collectie extra full hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:20

Je kan dat beter niet over het internet doen. Ik heb het zelf ook een keer gedaan en het paste dus niet! En ze wilden het ook niet meer terugnemen dat was dan €45 weggegooid.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:24

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:25

Ik kan je leveren:

Engels 'Bonfire Classic' hoofdstel, zwart, zwart onderlegd, met blinde sluitingen, aansnoerneusriem incl. lederen teugel. Merk Imperial Riding. Maat extra Full.

Neusriem is 37 mm breed.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 17:08

figora schreef:
Ik kan je leveren:

Engels 'Bonfire Classic' hoofdstel, zwart, zwart onderlegd, met blinde sluitingen, aansnoerneusriem incl. lederen teugel. Merk Imperial Riding. Maat extra Full.

Neusriem is 37 mm breed.

Hoi,

Heb op je website gekeken maar kan hem niet vinden. Zal even op internet kijken voor een foto van een vergelijkbaar hoofdstel. (wat is jouw prijs?)

Is het ook mogelijk om het hoofdstel zwart onderlegd te kopen en dan een losse (ExtraFull) witonderlegde neusriem erbij? (een wit onderlegde frontriem van IR heb ik reeds.)

Zit er eigenlijk ook verschil in de lengte van een xl frontriem in vergelijking met die van een full hoofdstel?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:13

Bespaar je de moeite, die zijn niet te vinden.
Ik weet niet hoe erg X-full je nodig hebt, maar voor die van mij was er niks passends te vinden. Van een Extra Full Stübben hoofdstel bijvoorbeeld kreeg ik alsnog de neusriem niet dicht, idem voor IR (die heb ik, maar dan met een extra lang riempje onderlangs) maar daarbij lopen de bakstukken voor echt mooi eigenlijk te dicht achter de ogen langs.

Uiteindelijk een Döbert op maat laten maken. Kost wat, maar dan heb je ook wat, kun je precies aangeven hoe je het hebben wilt.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 17:22

Margreet schreef:
Bespaar je de moeite, die zijn niet te vinden.
Ik weet niet hoe erg X-full je nodig hebt, maar daarbij lopen de bakstukken voor echt mooi eigenlijk te dicht achter de ogen langs.
.

Een full hoofstel past opzich wel als ik extra gaatjes laat maken in het bakstuk, maar de neusriem is echt onmogelijk. Dat uiteinde komt nog niet in de buurt van een gesp..
Ook vond ik inderdaad de full-bakstukken wat dicht langs de ogen, keelriem en sperriempje zijn geen probleem.
Zat er aan te denken om bij een leerreparatie winkel een stuk aan de neusriem te laten zetten maar wil eerst proberen of er hoofdstellen zijn die hem meteen goed zitten.

Als bij een Extra fullhoofdstel de neusriemomvang praktisch gelijk is dan heb ik er inderdaad niets aan. (SCHIK!!)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:24

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:32

het merk leopard heeft een mooie xfull, brede neusriem (aansnoer), met sperriem en teugels.. In zwart/zwart en zwart/wit.. waar gekocht weet ik niet..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:56

ik heb een extra full hoofdstel gekocht van HH maar die kun je geloof ik niet online bestellen. Haha!

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:05

Rivano schreef:
figora schreef:
Ik kan je leveren:

Neusriem is 37 mm breed.

Hoi,

Heb op je website gekeken maar kan hem niet vinden. Zal even op internet kijken voor een foto van een vergelijkbaar hoofdstel. (wat is jouw prijs?)

dat laatste wil ik ook wel weten!

Ik heb een extra full hoofdstel van Shumacher, kost ook wel weer wat, maar zit perfect en het leer is erg mooi!

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:12

Heb zelf een Stübben Extra Full Size en die is echt groot hoor. Ging bij mij ook om de neusriem, die kreeg ik van een normale ook niet dicht, en nu dus makkelijk. Heb hem zelf gekocht bij Stübenitsky in Heemskerk maar die hebben geen internetshop..weet je nu wel dat er dus wel degelijk verschil tussen zit.

succes met het zoeken naar een mooi maar vooral passend hoofdstel voor je paardje...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:40

kijk eens bij Loesdau op internet, gewoon zoeken met Google. Die hebben grote maten in paardenspullen. Misschien zit er iets voor je tussen.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:59

http://www.ooteman.nl/ Hier hebben ze xtra-full size hoofdstellen zag ik... Heb hier al heel veel besteld, leveren snel en nemen ook terug als iets niet past of iets dergelijks!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 13:21

Bedankt voor jullie links, daar ga ik eens goed voor zitten.

Waar zit eigenlijk het grote verschil tussen full en extra full? Is alles in proportie groter? Een losse frontriem extra large heb ik namelijk ook nog niet gezien.

Maar ondertussen is er al wel hoop dankzij de lokatie ruitersportzaak, ik kan namelijk de 2 gekochte full hoofdstellen groter laten maken. Als ik zelf opmeet waar wat bij moet dan maken ze dat eraan. Zelfs de frontriem kunnen ze groter maken!
Het hangt ervan af hoeveel erbij moet maar ze schatten dat de neusriem 5 euro kost en voor de frontriem 10 euro.
Voor die prijs durf ik het wel te proberen, bij de neusriem zie je er toch niets van, en de frontriem moet ik nog even afwachten hoe dat eruit komt te zien. Mocht het nou lelijk worden kan ik altijd nog zoeken naar een extra large frontriem of een heel nieuw hoofdstel via jullie links.

TIP: ik heb ontdekt dat de full frontriem van imperial riding langer is dan de full van Pagony.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 13:29

adnil schreef:
http://www.ooteman.nl/ Hier hebben ze xtra-full size hoofdstellen zag ik... Heb hier al heel veel besteld, leveren snel en nemen ook terug als iets niet past of iets dergelijks!

Als ik dat geweten had...
Zelfs de losse neusriemen zijn in extra ful!!
(alleen de frontriemen niet)

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:40

Rivano schreef:
adnil schreef:

Als ik dat geweten had...
Zelfs de losse neusriemen zijn in extra ful!!
(alleen de frontriemen niet)

Je kunt hun ook mailen of bellen als je vragen hebt, ze hebben mij toen heel goed geholpen! Succes ermee!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 14:51

adnil schreef:
Je kunt hun ook mailen of bellen als je vragen hebt, ze hebben mij toen heel goed geholpen! Succes ermee!!

Sorry, ik zat ernaast, de frontriemen zijn er wel in Extra full. (op de website alleen niet wit of zwart onderlegd.)

Ik probeer ze ook te bellen om te vragen of ze misschien wel te bestellen zijn maar ze zijn nog steeds in gesprek.. Haha!