verzekeren paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

verzekeren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:59

Hoe bepaal je de te verzekeren waarde van je paard? Is dit altijd het aankoop bedrag? Of kun je zelf bepalen wat je wilt? Wat zijn standaard bedragen voor een "gewone" KWPN-er?

Roselie

Re: verzekeren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:07

Misschien kan je hier op zoeken drukken want hier zijn al heeeeel veel topics over geweest

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:08

zijn inderdaad veel topics overgedaan.

Volgens mij kun je dat zelf bepalen (in ieder geval als je een lager bedrag wilt verzekeren). Je te betalen premie is een percentage daarvan, dus hoe hoger het bedrag hoe hoger je premie.

Een 'gewone kwpner' zou ik denk verzekeren voor 2500-3000 euro. Maar ik zou mijn paard ook vooral verzekeren voor de ziektekosten, niet omdat ik een hoog bedrag wil bij afkeuring.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:12

Ja, je kunt zelf bepalen voor hoeveel je je paard verzekerd, maar je moet het niet te gek maken. Ik heb mijn paard voor de vraagprijs verzekerd en niet voor de aankoopprijs.
Er komt meestal nog iemand van de verzekering je paard controleren voor de verzekeringsmaatschappij en als die de verzekerde waarde in orde vind dan is het goed.
Standaard bedragen zijn er volgens mij niet echt, vooral bij het KWPN zijn de prijzen heel gevarieert, hangt vooral af van de afstamming

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:35

Je kunt volgens mij inderdaad zelf bepalen voor wat voor bedrag je je paard laat verzekeren. Alleen boven een bepaald bedrag (ik geloof in de guldentijd boven de Fl. 10.000,-) moet je paard ook rontgenologisch gekeurd zijn.

Er zijn geen standaard bedragen, maar als ik zo om mij heen kijk zit dit meestal tussen de € 2.500,- en € 4.000,-.