Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Princess schreef:belangrijk bij een springpaard is dat hij een goede galop moet hebben, de galop moet ook fijn te bewerken zijn, dus een keertje verkorten en een keer verruimen
het paard moet in een rechthoekmodel staan, een horizontale hals hebben en de croupe moet matig hellend zijn
dit zijn iig dingen die het kwpn graag ziet in een springpaard.
Let ook altijd goed op de hoeven, zijn ze gelijk?heeft ie platvoeten of juist erg steil hoe is de stand van de benen, heeft het paard een afwijkende stand?ect.
heb je toevallig een foto van het paar dat je gaat kijken?
JenRocky schreef:Uhmz... ff denken.
Nou dat wat Princess zei is heel belangerijk voor een springpaard, verder, ik zal sowieso vragen (als dat kan) of je hem kunt zien springen (vrij springen). En dan vooral of hij/zij het een beetje leuk vind. Verder denk ik dat het een elegant paard moet zijn en kijk is wie zijn ouders zijn, kijk of hij/zij springbloed heeft!
Maar ik denk dat het belangerijkste is dat het paard het ook leuk vind en het niet eng vind. Maar wil je een paard kopen dat jong is (een jaarling of twenter) of wil je een paard dat al onder het zadel is?
Jumper01 schreef:JenRocky schreef:Uhmz... ff denken.
Nou dat wat Princess zei is heel belangerijk voor een springpaard, verder, ik zal sowieso vragen (als dat kan) of je hem kunt zien springen (vrij springen). En dan vooral of hij/zij het een beetje leuk vind. Verder denk ik dat het een elegant paard moet zijn en kijk is wie zijn ouders zijn, kijk of hij/zij springbloed heeft!
Maar ik denk dat het belangerijkste is dat het paard het ook leuk vind en het niet eng vind. Maar wil je een paard kopen dat jong is (een jaarling of twenter) of wil je een paard dat al onder het zadel is?
Ik wil een paard wat al onder het zadel is en al een paar parcourtjes gelopen heeft, woensdag ga ik kijken naar een 4 jarige bruine ruin die oefenparcourtjes gelopen heeft ( dus hij kent de hindernissen) en donderdag ga ik kijken naar een paard dat een B-parcour gelopen heeft van ongeveer een jaar of 6.
)

Jumper01 schreef:Okee, bedankt allemaal. Ik ga het paard zelf ook bereiden voor ik denk over de koop. Het moet een goed gevoel geven. En nog even een exterieur vraag: Het paard halen ze uit de stal en dan laten ze het paard dus eerst uit stilstand zien. Waar let ik dan op als het paard dus gewoon staat. Hoe kan ik :
rechthoekmodel , een horizontale hals hebben en de croupe moet matig hellend zijn
het beste beoordelen qua rechthoekmodel, hoe kan ik dat zien?