Een houten hooibak en 2 knagende paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mulp

Een houten hooibak en 2 knagende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 12:51

Ik heb 2 lieve paarden, die dag en nacht op een zand/gras weide staan van 1.5 ha. Soms gaan ze de stal op als het echt slecht weer is voor een lange periode. In deze stal hebben ze de houtenpalen bijna doorgeknaagd. Ook bleven ze knagen als we er smabal op smeerden... Vingers aflikken

Nu hebben we dus een hooibak gemaakt voor hen zodat ze niet meer van de een stenen ondergrond hoeven te eten. Een kant en klare voerbak kunnen we niet bevestigen of gooien ze om, hooinetten vinden ze lekker Vork .

Echter willen we wel met deze hooibak gaan werken, zodat ook het hooi een beetje op een plaats blijft liggen enzo en ze dus niet meer van de grond eten (zand). Echter moet deze bak worden geverft zodat het niet gaat rotten. Deze verf mag niet schadelijk zijn voor hen als ze er aan mochten gaan knagen. (mijn wetens kangen ze evt uit verveling, maart met 1.5 wei, 2 paarden, een bal zou dat toch niet kunnen??) Weet iemand welke verf je dan het beste kan gebruiken? Of weten jullie iets wat hen ervan weerhoudt om te gaan kangen ???????

Wie oo wie heeft de ultieme oplossing

Gr.
Mulp

Angela

Re: Een houten hooibak en 2 knagende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:03

ja, de randen afzetten met ijzeren strips. Mijn paarden knaagden ook aan de balken van de stal. Sinds de ijzeren strips blijven ze ervan af!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:26

Ik heb ook welleens gehoord dat mensen teer smeerder op plaatsen waar er ongewenst geknaagd werd. Ook heb je speciaal anti-bijt spul op de markt, maar ik dacht dat het meer was voor dekens enzo.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:28

Wij doen alles met carbolineum ofzo...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:45

toen mijn paardje binnen stond at ze ook haar stal op... net zoals angela88 al zei,aluminium/ijzeren strips!! gewoon bij de bouw markt,soms zitten er al gaatjes voor de spijkers in,en hoef je ze alleen nog met een ijzer zaagje op maat te zagen!! echt,het helpt!!(en moeilijk is het ook niet,want ik heb twee linker handen,en ik heb het ook zelf gedaan) Pling

mulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:31

Thanks mensen...... Haha!
Ik denk dat ik die ijzeren/alleminieum plaatjes eens ga proberen.....

Dat ik daar zelf niet op ben gekomen.... waar bokt al niet goed voor is...... Bloos

Mulp