Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Ik zou toch kijken voor les. Mijn pony doet precies het zelfde. Ik moet haar laten halthouden als ze weer te hard gaat. Dan rustig verder rijden. Wij oefenen ook in-uitjes, dan zal ze wel gecontroleert moeten springen, anders komt ze niet uit.
Dat langs de hindernis opschieten, kun je pas oplossen als je controle hebt. Probeer maar eens een lage hindernis in een rustig tempo te springen, dat gaat veel beter dan in een ongecontroleerde galop.
willeke16 schreef:
Ik heb 1x in de les (gewone les) dat we gingen springen.Had ik een sprong gemaakt maar meneer ging weer hard dat ik na de sprong rondje ben gaan draaien. (zogegezt achter zijn kont aan lopen) toen werd hij later wel weer rustig.Maarja dat was met een les.
Anouar15 schreef:In draf op de hindernis aanrijden, zo leert hij dat hij op jou moet wachten. En als hij zelf in galop gaat mag hij niet springen, dan maak je een volte en rij je weer opnieuw aan in draf. Als hij eenmaal weet dat jij bepaalt wanneer en uit welke thempo er gesprongen wordt is het een stuk makkelijker om te zorgen dat hij er niet langs gaat. Je hebt dan gewoon meer controle.