Nou hier komt het verhaal. noem hierbij uiteraard geen namen.
Ik rij sinds een tijd een paardje, echt een superfijn beestje, ik wist dat de eigenaresse ging verhuizen. we werken bij ons op stal met eigen voer, ook staan er paarden die wel gewoon vanaf de stal voer krijgen. Nu heb ik al een tijdje niks meer van haar gehoord, ja alleen dat de stal op de naam van haar moeder kwam te staan en dat ze hem wel een keer op kwam halen, meer kon ze niet zeggen dus dacht ik bij mezelf nou lekker duidelijk. ik rij ook nog twee paarden van de eigenaresse van de pensionstal en via haar hoorde ik dat ze al paar (7) Maanden de stal kosten niet heeft betaald, nu denk ik oke dat is mijn probleem niet, eerdaags hoeft ze denk ik gewoon niet meer op stal trug te komen.
maar het paardje is al een tijd geblesseerd en zou waarschijnlijk voorlopig niet meer kunnen springen, dat vrouwtje zelf wil alleen maar springen. nu rij ik haar dressuurmatig, wel op therapeutische basis.
het paardje heeft nu ook sinds een paar dagen geen eigen voer meer. lag er van de week een briefje in de zadelkast, van ik kom van de week even voer brengen, groetjes de moeder van... als ik eventueel niet kan zou ik die moeder moeten bellen maar ben nu verplicht om elke dag te komen ivbm dat therapeutisch rijden. niet dat ik dat erg vind, want geef super veel om dat paardje en krijgt van mij de nodige zorg die ze nodig heeft. Maar ik zit zo met dat voer. kan nu wel voer van stal zelf pakken maar dat is niet haar schema, nu krijgt ze gewoon twee kilo brok op een dag, en haar volledige voerschema is sochtends 1 kilo brok, halve kilo musli, en nog iets met zeewier volgens mij. en savonds hetzelfde, overdag staan ze buiten en kuil word via stal gedaan. stro/zaagsel moeten we ook zelf betalen, de pensionstal zorgt wel dat het er is maar zo word de rekening alleen maar hoger.
Wat zouden jullie doen als je in zon situatie rondliep. (de stal is prima en alles word tiptop geregeld) maar het gaat me gewoon om het paard + eigenaresse die er niet meer naar omkijkt.
Zolang je het op kunt brengen, zou ik doorgaan met wat je doet, in het belang van het paard. De financiele kant is iets tussen de stalbeheerster en de eigenaresse. Wel ontzettend vervelende situatie.
he bah...Jij hebt ook wel steeds pech met je paarden... probeer het paard zo lang mogelijk te blijven verzorgen maar stop er geen geld in... ( Doe je viktor een dikke knuffel van mij??)
Precies wat de anderen ook zeggen. Probeer het paard zo goed mogelijk te verzorgen maar stop er niet je eigen geld in, de eigenaar blijft de eindverantwoordelijke !!! En straks dan haalt ze het paard weg (of moet ze weg door niet betalen van stallingsgeld) en dan ben jij je bijrijdpaard kwijt, en het geld wat je erin gestoken hebt. Het klinkt erg gevoelloos, maar als je er even goed over nadenkt, dan zul je tot de conclusie komen dat het de beste oplossing is.
Heb je al contact gehad met de eigenaresse? Als ze gaat verhuizen, moet ze jou natuurlijk wel laten weten waar ze naartoe gaat! Als het contact via haar moeder loopt, zou ik daar eens mee gaan praten! Leg uit dat dit voor jou geen houdbare situatie is en dat je je er erg vervelend onder voelt, benader het vanuit jezelf ( "ik vind dit een vervelende situatie en wil graag dat jullie dit oplossen" )en wees eerlijk ("ik geef veel om jullie paard, maar het is ook jullie eigen verantwoordelijkheid, zo heb ik er geen lol meer in" o.i.d.), maar leg het probleem bij hen. Meng je niet in het financiele gebeuren, dat is iets tussen de pensionstal en die mensen zelf. Jouw zorg is het paard, wat zelf niet kan spreken, dus doe jij het voor hem. Ga niet in discussie, maar geef aan dat je graag ziet dat die mensen de boel snel oplossen, want zo kan het niet langer. Zo te zien stop je veel energie en liefde in dat paard, het is niet de bedoeling dat jij met de zorgen zit! Neem dus contact op, het is niet makkelijk, maar zo doormodderen lijkt me voor jou ook niet gezond. Veel sterkte, ik blijf het even volgen.