Conditie opbouwen en gras eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

Conditie opbouwen en gras eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 22:01

Het paard waar ik maandag heen ga kijken (en wat ik voor 99% zeker ook koop) heeft 3 maanden 'stil' gestaan, op af en toe een buitenritje na. Het is een 10-jarige draver. Nu vraag ik me af hoe ik het beste kan beginnen met conditie opbouwen. Hoe zouden jullie dat doen?

Ook staat hij waar hij nu staat ook in de zomer 24/7 op de wei. Dit is straks bij mij ook zo. Alleen, de wei waar hij nu staat is met kort gras en de wei waar hij dadelijk komt bij mij daar staat heel veel en lang gras. Kan ik dat dan toch beter opbouwen? En op welke manier is het beste? Hij staat daar nu al anderhalve maand of zo dag en nacht buiten.

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Conditie opbouwen en gras eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:07

Stappen, gewoon lekker veel stappen. Af en toe wat draf, en zo steeds rustig opbouwen. Geef het beestje zeker in het begin ook de tijd om te wennen, dus niet dagelijks een uur gaan stappen en draven Knipoog

Ook wbt de wei opbouwen, ik werk zelf van niks - naar wei, met opbouwen van een kwart tot half uur. Maar jouw paard staat al op een korte graswei, dus kan je het per uur wel doen denk ik... Je zou ook eventueel kunnen werken met kleine stukjes afzetten en dat zo steeds vergroten? Afhankelijk van je situatie Lachen

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 23:09

Hartstikke bedankt voor je reactie Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:03

ik zou het opbouwen als hoe je het met een jong paard zou doen wat net onder het zadel komt..

eerst een kwartiertje stap, wat draf, later uitbouwen naar een half uurtje( na ongeveer een week of drie)

met het gras, tja. op zich staat hij er al op dus is hij eraan gewent, maar zal hij toch gaan groeien omdat er meer staat.
misschien iets korter op het gras, of op een kleiner stuk zetten.