Steigeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 18:53

Leuk hoor, een pony leren steigeren...

Maar hoe leer ik het de mijnes weer af? Hij word echt vervelend, op de meest vreemde en lastige momenten komt hij omhoog, omdat zn vorige baasje het leuk leek te vinden om het hem te leren...

Nu maakt hij er dus te pas en te onppas misbruik van.
Hoe kan ik hem dit afleren?

alvast bedankt...

Spoec

Re: Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:23

Ik denk door elke keer dat ie omhoog komt een "schop" voorwaarts te geven,
ik weet niet hoe ik het kan beschrijven, maar mijn verzorgpaardje van vroeger deed het ook, en die heb ik elke keer dat ze omhoog kwam een schop naar voren gegeven zodat ze niet omhoog kon komen..
Na een tijdje heeft ze het wel afgeleerd..
Weet niet of dit de goede manier is, maar het helpt wel..
Suc 6

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 20:38

Ik kan wel proberen hem iedere keer dus voorwaarts te drijven, maar ik zit er zelf niet op, dus ik zal hem naar voren moeten trekken aan zn hoofd, ik weet niet of daar nog risico's aan vast zitten?

Bedankt voor de tip, zal het proberen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:53

nou idd als je erop zit dan voorwaarts drijven en als je hem zo aan het touw ofzo vast hebt moet je anders een klein zweepje meenemen en als je merkt dat ze omhoog wilt komen geef je haar een tikje voor ze omhoog komt

suc-7 Lachen

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:58

een klein tikje op d'r buik geven zodra ze omhoog komt wil ook nog wel eens helpen ( doe ik wel met mijn hengst )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:46

helaas, heel vervelend voor het paardje, maar het is niet anders.
Een paard kan alleen vanuit stilstand steigeren, dus als je ernaast loopt en hij komt omhoog, een mep op zijn kont met zweep/touw....

Dit is maar weereens wat je ervan kan krijgen als je het niet goed aanleert (niet naar TS)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:40

Mijn merrie heeft het niet aangeleerd door een iemand, maar heeft het van zichzelf... Ze heeft dondersgoed door dat ze me er bijna onder krijgt, en dat ik 20 kleuren schijt als ze omhoog komt... Afgelopen week nogal een onaangename situatie gehad dat ze er flink gebruik van maakte.

Ik heb besloten dat ik haar niet meer mee neem zonder een hengsten ketting en een zweepje. hoe lief en rustig ze ook is. Hij hangt toch los als ze niets doet, maar zodra ze omhoog (wilt) komen, krijgt ze een rug aan de ketting. Mischien sneu, maar het is niet anders. Zo kan ik haar het snelst traffen, dan met een zweepje (omdat ze zich zo plaatst dat ik recht voor haar sta en kan ik geen tik geven vanwege voorbenen). En een respect heeft ze voor die ketting, of nou ja, respect... Ontzag want zo'n ruk is alles behalve fijn... Heel sneu voor haar, maar het gaat me allemaal wat té ver.

Maar het werkt wel super zo'n hengstenketting... Dé uitkomst bij mijn steigerende knol.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:45

Een flinke schop onder de kont, zijn de meeste wel van onder de indruk.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:54

flinke schop waar je haar maar raken kunt. En elke keer dat ze netjes meeloopt goed belonen!